Mammamadde03 skrev 2020-09-30 16:39:05 följande:
Ja det krävs verkligen att man har tyren och får en bra läkare för att komma någon vart, ingen läkare hade undersökt mig på 1,5 år nu. Den förra läkaren träffade vi nara en gång och han konstaterade pco (vilket jag redan visste sefan tidigare) och var överlag positiv, men sen slutade den läkaren och jag blev slussad till en klinik som bara har gjort vul och inte har kollat min historik fram tills för en månad sen. Nu när läkaren där är mer insatt så känns det bättre :) de har två läkare där som jag har varit hos vid olika tillfällen och den ena tjatade väldigt mycket om att det var viktigt att ta äl-tester för att bekräfta äl (sen när man läser det finstilta på testerna så ska man inte ta äl-test med pco för att det kan ge ett falskt positivt :/
När det gäller IVF så får vi bekosta det själva och har förstått det som att det tyvärr inte ökar chanserna så mycket :(
Hej Mamma Madde,
Ledsen för sent svar, har haft en liten jobbig period då jag fick min mens efter svagt gravtest och alla symtom. Har dem fortfarande kvar trots mens vilket är så konstigt. Kanske är för Ovitrellen. Fått info att köra dubbla tabletter denna månaden med Letrozol, får se hur det går.
Hur går det för dig? Jag har varit med om lite samma sak som dig, vet hur det känns att inte bli tagen på allvar. Varför får ni bekosta IVF själva?