amandakollb skrev 2020-05-16 18:21:36 följande:
Hej, välkommen!:) det är väldigt skönt att kunna dela alla tankar om resan mot graviditet, håller med! Mm känns som alla runtomkring en blir gravida så fort..
Spännande! Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni?:)
Väntan är det jobbigaste, att inte veta när man kommer få det efterlängtade plusset. Jag är på andra omgången med letrozol, dubbeldos. Första omgången reagerade jag bra så hoppas det blir samma denna gång. Hoppas det ser bättre ut för dig om en vecka, håller tummarna! Ska du också på vul måndag 25e?:)
Tack :) Vi har inte försökt aktivt så länge, sedan i vintras bara. Slutade dock med mina p-piller lite "i förebyggande syfte" redan förra sommaren då jag hade hört att det kunde ta tid för kroppen att återställa sig. Så jag upptäckte liksom att ägglossningen inte fungerade innan vi hade börjat försöka. Dock har jag velat ha barn i flera år och senaste åren mest väntat på att min kille skulle känna sig redo, så jag var väl ganska less och otålig innan vi ens hade börjat... :/ Är 30 nu.
Precis ska på vul igen den 25e. Du med? Vilken CD är det för dig då? Vet du varför äl stökar? (Har inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu.)
Har inte så stora förhoppningar om denna cykel, på senaste besöket sa gyn i princip att "sådana som jag" brukar behöva minst dubbel dos för att det ska funka. Men jag blir lite peppad av att läsa lite framgångsstories här t ex LucyLoos :) Vem vet, plötsligt händer det :)