LucyLoo skrev 2020-04-03 21:26:50 följande:
Hej!
Kul att de kommit lite nya!
Kopiera gärna listan och skriv in er där så har vi lite koll på vad som händer hos alla (om ni vill)
Jag fick provera utskrivet men tog det aldrig. Jag hade ändå mens, men långa cykler 35-40 dagar. Och var rädd att provera-kuren hämmade ägglossning om man tog den innan ägget lossat.
Så skippade de.
Jag bor i Linköping men går privat till en klinik i Motala. Inte hört någon om att hon ska stänga ner.
Jag äter min sista tablett debbeldos Letrozol imorgon (CD7). Ska på VUL näSta vecka - torsdag (CD 12). Sen får jag Ovitrelle igen när ägget ska släppa.
Men behöver man pausa då? Sålänge man har letrozoltabletter och kan få några ovitrellesprutor utskrivna så kan man ju ta ägglossningstester? Man måste ju inte gå på VUL till Gyn?
Trevlig helg!
Väntade du in mensen ist? Hur länge fick du vänta då? Jag tänkte faktiskt på det också, att det är dumt att börja med provera om det kanske är så att jag får ägglossning av mig själv inom kort men känner att jag inte orkar vänta så jag började med provera ändå.
Tror att de vill att man ska gå på vul för att kontrollera att det inte är många äggblåsor som är mogna och kan släppa, för då verkar det va många som för sexförbud. Men man kan säkert chansa och köra på ändå om man vill :)