• Bella87

Letrozol - följas åt 2020

Hoppas jag kan hoppa in här, kände såå igen mig i trådstarten. Har en son som fyller 2 år i augusti som blev till på första försöket men nu har vi försökt med andra barnet i 10 månader utan resultat. Har 28 dagars cykel och ca 10-11 dagars lutealfas (hade det även innan sonen blev till). Får alltid utslag på äl-test och via NC. Förstår inte varför det inte fungerar! Har en tid i maj för fertilitetsutredning på en privat klinik och ser fram emot att få hjälp. Ni som gjort en sådan utredning, vilken hjälp brukar man kunna få i ett första skede?

• Bella87
    amandakollb skrev 2020-04-23 10:31:38 följande:

heeej :) jag och min sambo har precis gjort en utredning där de ställde en del frågor och gjorde vaginalt ultraljud, och fick diagnosen PCO med svårt att ägglossa. samma dag skrev hon ut medicin så vi kunde börja köra igång direkt med provera (för att få mens) och sedan letrozol och ovitrelle. tror att det är första skedet att de hälper till med ägglossning. så det går rätt snabbt isåfall till att man får köra igång :)

men beror ju också på vad de hittar i utredningen! ovan är ju främst vid pco/pcos om du har svårt att ägglossa själv:)

Ååh tack för ditt svar :) Skönt att ni fick en behandling på en gång! Jag vet ju inte vart ?felet? ligger men skulle vara så skönt att starta med något. Väntan är frustrerande...
  • Bella87
    amandakollb skrev 2020-04-23 20:26:16 följande:

Såklart :) det är så skönt att skriva av sig här.

Ja väntan är verkligen det värsta.. men ring och boka tid direkt så du har något att se fram emot. Vart bor ni? Hur gamla är ni?

Vi har en tid i mitten av maj så det ser både jag och maken fram emot. Jag är 32 och han är 38, bor i sthlm. Ni då? Hur länge har ni försökt, första barnet eller?
  • Bella87
    LucyLoo skrev 2020-04-24 10:59:31 följande:

För oss är det andra barnet. Vårt första gick på första försöket. Helt utan någon läkemedelsinblandning.

Så väldigt märkligt att det nu helt plötsligt inte funkar!!

Samma här!! Fattar ingenting. Undrar ju om första var en lyckoträff? Har två par bekanta som fick göra IVF med första men sen blivit gravida utan med nästa. Kroppen är märklig!!
  • Bella87
    LucyLoo skrev 2020-05-06 10:54:47 följande:

ÄL+13 idag. Nu är det på riktigt!

Vår lilla mirakelbebis!

Hur går det för alla andra här inne? Någon som är kvar?

Stort grattis!! Måste vara en underbar känsla!!

Hur många kurer letrozole åt du och vad var anledningen till att du fick det? Vi ska på utredning nästa vecka så väntar ivrigt på det.
  • Bella87
    LucyLoo skrev 2020-05-07 08:55:27 följande:

Tack!!

Detta var min andra dos letrozol. Första dosen var enkel dos.

Andra dosen var dubbeldos.

Trodde dock aldrig det skulle ta sig denna gång för vi hade otur med en massa.

Bla folliklar som inte växte och Tom gyn sa att vi nog skulle ställa in oss på nästa gång. Och så köra trippeldos.

Vi valde att söka hjälp hos privat gyn då vi inte lyckades bli gravida själva. Vår första som gick helt av sig självt och då behövde ju ingen hjälp. Men efter amningen har min mens kajkat ur lite. Med långa cykler och ojämn mens mm.

Vad kul!! Är det ert första barn? Går ni privat eller hos vc?

Hur länge har ni försökt?

Vi har ett barn som snart fyller 2 år och det gick lätt att få honom, vilket nu i efterhand känns så himla skönt. Hade nog varit mer orolig om det tagit tid och vi inte haft några barn. Nu fylls ju livet upp mycket av hans upptåg även fast vi såklart längtar efter en till.

Blev din lutealfas längre med letrozol? Min är också bara runt 10 dagar. Vi ska gå till en privat fertilitetsklinik, Livio.

Hur känns det i kroppen med denna graviditet då? Skillnad från förra?
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020