Letrozol - följas åt 2020
Hej!
Jag vill gärna hoppa in i tråden. Är på CD12 och ska på vul imorgon må 30/3 CD13. Min första enkelkur letrozol :)
Hej!
Jag vill gärna hoppa in i tråden. Är på CD12 och ska på vul imorgon må 30/3 CD13. Min första enkelkur letrozol :)
Hej!
Var på VUL idag CY13 och tyvärr såg det mörkt ut, en äggblåsa på 10mm.. och det tråkigaste av allt är att mottagningen stänger ner nu pga Corona och jag kommer inte få fortsätta med letrozolstimulering förens efter sommaren.. är helt förstörd. Jag svarade alltså inte bra på enkelkur letrozol och nu är jag så desperat att jag funderar på att testa dubbeldos på eget initiativ! Är det en jättedålig idé? Jag tänker att enkeldos fungerade ju inte så nästa steg hade ju ändå varit att öka dosen? Usch mår verkligen skitdåligt av denna eviga väntan..
Arghhh vad tråkigt för dig!!! Men jag var lite i samma sits senast.
På min CD 14 hade jag 1 blåsa på 11 mm.
Så jag fick vänta lite - till CD19. Nytt VUL då. Och då var en blåsa på 16 mm. Då tog jag Ovitrelle. Dagen efter hade jag utslag på ÄLtest.
Men denna månaden fick det inte för mig. Fick mens igår.
Så nu ska jag köra dubbeldos. Så fortsätt ta ältest. Den kommer nog växa på sig inom 1 vecka!
Jag vågar inte råda dig vad du ska göra - men om jag bara utgår från mig själv, så hade jag tagit eget initiativ och kört dubbeldos framöver.
Har du fått utskrivet Ovitrelle?
Hej jag hoppar in här! :) jag och min sambo har försökt bli gravida sen i somras men har väldigt långa oregelbundna cykler. Vi bokade in en fertilitetsutredning och var på första besöket idag. De tyckte allt såg bra ut men jag har tydligen PCO och svårt att ägglossa av mig själv. Fick provera, dubbelkur letrozol och ovitrelle utskrivna så jag ska börja med första tabletten provera imorgon, så himla taggad!!
Någon som har tagit provera och kan säga ungefär hur lång tid det tar att få mens efter kuren på 10 dagar? :) tips om när på dygnet man borde ta tabletterna?
Väntade du in mensen ist? Hur länge fick du vänta då? Jag tänkte faktiskt på det också, att det är dumt att börja med provera om det kanske är så att jag får ägglossning av mig själv inom kort men känner att jag inte orkar vänta så jag började med provera ändå.
Tror att de vill att man ska gå på vul för att kontrollera att det inte är många äggblåsor som är mogna och kan släppa, för då verkar det va många som för sexförbud. Men man kan säkert chansa och köra på ändå om man vill :)
Ah! Linköping eller Norrköping?
Varför kan du inte ta Ovitrelle? För du inte fått det utskrivet?
Man måste väl inte ta Ovitrelle om man själv ägglossar. Risken finns ju dock att vissa inte ägglossar själv. Då behöver man spruta. Men inte alla får det utskrivet?
Det verkar inte va ett måste att ta ovitrelle när du äter letrozol, tycker det tvärtom verkar vara vanligare att man inte får det utskrivet. Så om du ägglossar av dig själv så ska det nog gå bra utan!:) tempar du?
Har du aldrig det eller väldigt långa cykler? Kan säkert funka ändå med dubbelkur letrozol tror jag! Jag skulle nog också testa ändå :) hur länge är du pausad?
Har du aldrig det eller väldigt långa cykler? Kan säkert funka ändå med dubbelkur letrozol tror jag! Jag skulle nog också testa ändå :) hur länge är du pausad?
Jag har också pco och väldigt långa cyklar (ibland fått mens någon gång i halvåret) och tveksam till ägglossning på egen hand, men med dubbeldos letrozol brukar jag få 1-2 ägg att lossna. Hoppas att det fungerar även för dig :)
Fick blödning i tisdags. Blödde även igår ons men idag torsdag har blödningen avtagit och det är väldigt lite blod?? Kan jag ändå ta letrozol trots att blödningen typ avtagit? Letrozol cd3-5 är det som gäller. Har oregelbunden mens och brukar vanligtvis ta provera för att ens få mens/blödning men nu kom det en spontant..
Tack snälla för snabbt svar! Tog gravtest i lördags pga konstiga symtom (troligtvis var det väl menssymtom då??) samt ett gravtest i tisdags när den stora blödningen plötsligt kom. Båda negativa så borde ju inte kunna vara gravid.... tar nog letrozoltabletterna ikv och testar en sista gång med gravtest imorgonbitti. Tänkte mer om denna blödning inte är en mens utan ngt annat eftersom den bara varade i 3 dagar. Hoppas det fungerar med letrozol ändå även om blödningen avtagit :)