• Wifey.

BF november 2020

Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

Ska bli så kul att följas åt.

• Svar på tråden BF november 2020
  • Mirum
    Lilalila skrev 2020-03-05 15:40:05 följande:

Förresten hur känner ni inför första samtal till barnmorskan? Förra graviditeten ringde jag inte och fick missfall 1 vecka efter plusset.

Men nu känner jag att jag vill ringa så här tidigt.

Förra gången fick jag missfall samma dag som jag pratat och bokat tid med min barnmorska, var bara att avboka igen :( 
    Jag plussade 26/2 den här gången och ringde barnmorskan två dagar senare, fick inskrivning två veckor senare och har även ett tidigt ultraljud bokat om två veckor. Ultraljudet är för att jag haft lite komplikationer innan. 
  • Mirum
    Lilalila skrev 2020-03-05 15:36:46 följande:
    Hoppas det går hela vägen denna gång
    Ja :) är såklart lite mer orolig men efter att ha pratat med min man så kom vi fram till att det tar väldigt mycket energi om vi ska gå och vara oroliga hela tiden. Dessutom missar man att njuta vad som är nu, sp nu försöker vi njuta av att vi är gravida och blir det missfall så tar vi det då. 
  • MamaRees

Jag hänger gärna på! Ska (enligt senaste mens) ha BF 6/11. Alltså v4+6 idag. Mitt tredje barn, är 29 år.

• Glory91
    Issax93 skrev 2020-03-06 09:39:58 följande:

När har ni tänkt berätta för famil o de närmaste?

Jag är i vecka 5+0, och har redan berättat för min familj. För mig är det viktigt med förståelse då jag kan lätt få utbrott pga hormonerna. Sen har jag haft 2 missfall och då har det varit viktigt för mig att få stöd från min familj och kunna prata om det.
  • Glory91
    MamaRees skrev 2020-03-06 09:59:00 följande:

Jag hänger gärna på! Ska (enligt senaste mens) ha BF 6/11. Alltså v4+6 idag. Mitt tredje barn, är 29 år.

Stort grattis och välkommen! Vi har nästan samma BF, 12/11.
  • Wifey.

Tänkte egentligen vänta till typ vecka 12 för jag vill helst inte att någon ska veta om jag får missfall.. Tycker bara det är jobbigt med "stöd" från andra. Men kunde inte hålla mig och berättade direkt haha..
  • Glory91
    Lilalila skrev 2020-03-05 15:40:05 följande:

Förresten hur känner ni inför första samtal till barnmorskan? Förra graviditeten ringde jag inte och fick missfall 1 vecka efter plusset.

Men nu känner jag att jag vill ringa så här tidigt.

Hej,

Förra gången fick jag missfall väldigt tidigt att jag inte hann ringa barnmorskan. Denna gång har jag ringt och bokat tid. Gör det som känns bäst för dig.
  • boshab

Har berättat för min bästa vän och min bror. Skulle vilja berätta för sambons familj men hela hans familj är inte hemma så vi får vänta två veckor :) Min familj blir senare, typ i v.14.
  • Issax93

Jag har berättat för min mamma o syster men tänkte nog berätta för resten redan nu. Kan inte hålla mig!

Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden BF november 2020