Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BF november 2020

Mirum skrev 2020-03-10 14:11:00 följande:

Pm :)

Är gruppen helt privat? I sådana fall kan jag också tänka mig att vara med för denna tråd blir nog inte så aktiv. Plussade igår. :)
  • Freya18
    Mirum skrev 2020-03-14 22:46:19 följande:

Gruppen är privat :) men går inte att skicka pm till dig :(

Ok, vad konstigt. Har fått pm förut. Det står på inställningar att inloggade medlemmar kan komma åt mina sidor.

Men nu har jag klickat i "alla" ifall det hjälper.
  • Freya18
    Barnvakten1 skrev 2020-03-24 15:43:38 följande:

Jag hoppar gärna in här!

Vår historia är två år av försök, utredning och en vecka innan första ivf-mötet får jag för första gången i mitt liv ett positivt graviditetstest. Helt sjukt och är forfarande chockad, och såklart livrädd att det inte ska gå vägen. Försöker tro på att det mesta kommer gå bra ändå! Enligt min app är förlossningen beräknad 28 november. Bara jag och min man som vet om detta så skönt att kunna prata av sig lite.

Hur tänker alla ni med tidigt ultraljud? Jag vill så gärna se att något är där inne. Har ett ultraljud i mitten på maj som första tid hos barnmorskan. Men vill och vågar inte vänta så länge så funderar på att söka privat innan dess, de flesta vill att man väntar till vecka 8 för att kunna se något.

Grattis! Blev så för oss också. :) Plussade precis när vi skulle på första ivf-mötet. Slutade dock i missed abortion. 6 månader senare blev jag gravid med sonen. Plussade några dagar innan jag skulle börja min behandling med hormoner.

När man är inskriven för utredning samt IVF så gör dom VUL innan dom skriver ut patienterna. För att säkerställa att en spontan graviditet har skett. I v.8 vill dom oftast göra det för då ska man kunna se hjärtat.

Du får ringa och höra med dom. :)
  • Freya18
    Barnvakten1 skrev 2020-03-24 16:17:11 följande:

Jasså, vad roligt! Tråkigt att det blev missfall, men fint att du blev gravid igen :) är så nervös att något ska hända nu när vi väntat och kämpat så länge!!

Vad konstigt, pratade i telefon med dem idag och de sa bara att det var roligt att vi blivit spontant gravida, gratulerade och sa att den vanliga kvinnokliniken tar över nu. Men kanske är olika i olika landsting? Vi har ju inte blivit gravida med ivf eller hunnit ta några hormoner eller liknande, så de menade att vi klarat det här helt själva.

Funderar därför på att boka ett privat ultraljud!

Vad konstigt att dom inte erbjöd ultraljud. Vi var inskrivna på Fertilitetsklininen i Västerås. Regionen, alltså inte privat. Jag hade inte heller hunnit ta mediciner eller liknande.

När dom hade bekräftat en graviditet hos mig så blev vi utskrivna. Sen tog mödravården över på vårdcentralen.
Svar på tråden BF november 2020