Linn29 skrev 2020-03-01 10:37:26 följande:
Hej allihopa, är ny här och vill gärna vara med och följa allas fantastiska resa. Så kul att hitta en grupp som man kan följa då man letat väldigt länge och de flesta man hittat är ca fem-åtta år gamla. Vill först säga, Grattis till alla som plussat. Väntar själv mitt första barn. Plussade för första gången någonsin för bara några dagar sedan och beräknad förlossning är 8:e November. Känner inte riktigt av några symptom än förutom lite ömt längst ut på brösten och ökad hunger, vet ej om det är bra eller dåligt. Hur känner ni er och vad upplever ni för slags symptom?
Mvh Linn29
Hej, välkommen och grattis! Låter liknande som mig, har bf 9 och plussade den 27/2. För första gången nånsin med! Har tagit fyra gravtest, min sambo frågade om jag kunde ta ett till imorse bara för att det ska sjunka in haha.
Jag får små små slängar av illamående ibland. Inte så farligt att jag inte kan äta eller så pass att jag kräks. Lite molande värk i livmodern. Fylliga men inte jätteömma bröst. Och så lite mindre roliga - flytningar och hård i magen haha.. brukar aldrig ha "problem" med min mage så och vet inte om det beror på graviditeten men kopplar det till det.
Hur gör ni med kosttillskott? Vad äter ni? Jag tar folsyra och Omega-3. Funderar på att börja med något samlat "gravidtillskott" men vet inte om det är onödigt? :)