aminabe skrev 2020-03-04 06:53:40 följande:
Vad skönt att du redan kan komma dit för ett besök! Jag ringde idag men pga att jag ska göra VUL i slutet på mars så får jag inte boka in ett möte med barnmorska innan dess. Jag tror inte du behöver vara orolig, du är också i V5 va? Jag känner också mycket och googlar och har förstått att många symptom kan dyka upp senare under v.6-8 också och som du säger många får ju inga symptom och det är fortfarande normalt! Jag känner bara lite stickningar i livmodern lite då och då och sen ömmar brösten litegrann men inte mycket mer än så. Kanske lite tröttare på kvällarna men vet inte om det beror på det.
Ja, hörde av så fort jag plussa. Antagligen pga chock. Likadant med min sambo, hade nog berättat direkt om han vart hemma då men han va på jobbet och jag på att spricka av förväntan över att berätta tills han kom hem. Hade fixat med romantisk middag och så fick han stickan i present:) Vart överlycklig.
Aha, hur går det till, bestämmer man sig innan om man vill göra VUL? Eller pratar man med barnmorskan då? Jag hörde bara av mig sa att jag plussa och fick en tid bokad.
Precis, är oxå någonstans i vecka 5 av vad jag har räknat. Får se mer exakt på fredag när jag träffar barnmorskan.
Ja, har oxå läst en massa om det. Försöker att känna efter då och då efter symptom, men försöker inte att lägga för mycket fokus på det heller. Ingen idé att oroa sig. Precis, symptomen kommer nog att komma senare och då istället önskar man att man inte hade några symptom, haha.[/quote]