Corona , är du rädd?
Nu avråder Svenska UD från alla resor utomlands såg jag på nyheterna på tv. Det var väl förväntat, med tanke på att Norska UD gav samma budskap tidigare idag.
Nu avråder Svenska UD från alla resor utomlands såg jag på nyheterna på tv. Det var väl förväntat, med tanke på att Norska UD gav samma budskap tidigare idag.
Vad händer om Corona virus muteras och nästa år är det än värre?! Farligare variant?
Jag börjar bli rädd nu.
Forskare skriver att de som haft Corona i mild form blir inte friska, utan viruset ligger och sover tills man får svagare lungor, då kan den frodas på nytt och då kan lungorna kollapsa.
Du missförstår. De som har blivit friska är friska. Men man blir inte imun och kan smittas igen. Smittas man igen kollapsar inte lungorna pga det.
Därmed är det ju inte farligt för oss utan underliggande sjukdom.,varför orolig?
På vilket sätt?
Drar ihop sig till vad menar du?
I Storbrittanien har forskarna räknat ut att vi måste hålla hela världen i karantän nu i 12-18 månader, tills vi har ett fungerande vaccin. Gör vi inte det, så kommer miljontals med människor att dö. De hade räknat ut att håller vi karantänen så kommer ändå 20.000 människor att dö enbart i Storbrittanien. Men släpper vi på karantänen(nedstängningen) så kommer 250.000 att dö enbart i Storbrittanien.
Har du länk till artikeln?
Ja det är ju så det är, typ isolering fram tills ett vaccin kommit. Men hur blir det med alla som inte får sin inkomst pga att folk inte använder deras tjänster? Flyg, bussar, bio, teatrar, kafeer, restuaranger och andra uteställen etc... Det känns som det kommer bli en stor kris detta?!
Läste att covid-19 sprids mest i Spånga, Rinkeby, Tensta här i Stockholm.
Att patienterna är därifrån.
Undrar varför?
Vilka konsekvenser kommer av Covid-19? Samhället osv?
Nu är det mer än 2000 människor i Sverige som dött av Covid-19.