Inlägg från: Anonym (de) |Visa alla inlägg
  • Anonym (de)

Corona , är du rädd?

Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.

Ja jäklar vad det rasade för mig från igår till idag av de pengar jag sparat! Hoppas det går upp igen.
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-03-02 18:45:49 följande:
    Jag såg det där idag, så jag åkte iväg och handlade på Ica Maxi idag i Kalmar.
    Det har pratats om hamstring av konserver, toapapper, frysvaror etc. Men i min butik var allt som vanligt, var inte slut eller ens nära slut på någon av dessa saker eller något annat heller för den delen.

Tror inte folk i Kalmar är så oroliga. Inte jag heller, men det är klart, börjar det poppa upp några bekräftade fall i just Kalmar, ja då kanske jag köper på mig så mycket som möjligt för att slippa åka till affären och möta allt folk på ett tag.
    Det var samma på min Willysbutik i Göteborg, helt som vanligt med konserver och liknande. 
  • Anonym (de)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-02 20:51:34 följande:
    Ja hemskt. 

Varför man inte ville stoppa detta i tid förstår jag inte. 
    Som att myndigheterna är så rädda för att sätta gränser. 
    Sverige är så mesigt, som vanligt!
  • Anonym (de)
    FDFMGA skrev 2020-03-02 22:06:18 följande:
    Haha, jag kollade nyss mitt PPM-sparande. Jag slår dig med coronalängder, bara där har jag "förlorat" 75.000 på en vecka - men det har förstås rättat till sig någon gång i framtiden då jag går i pension.

Du får satsa på bearfonder - fast den sortens förändringar brukar innebära att det vänder åt andra hålletGlad
    Det säger väl inte så mycket om vi inte vet hur mycket du har totalt i sparande.
  • Anonym (de)
    Anonym (de) skrev 2020-03-02 19:56:52 följande:
    Det var samma på min Willysbutik i Göteborg, helt som vanligt med konserver och liknande. 
    Ok, tar tillbaks det. Jag var där vid lunch och har för mig det var fullt då. Nu när jag kom dit så var det nästan helt tomt! Påminde om lite för en stund om nån zombieapokalypsfilm jag sett.
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-03-02 22:38:03 följande:

Någon svarade till FDFMGA om att det är svårt att förstå nedgången utan att veta hur mycket pengar han har.

Nu var det ju pension det gällde för FDFMGA, men för mig tänkte jag mest på privat sparande och för 1,5 vecka hade jag där ca 380 000 kr, idag har jag ca 330 000.

Ganska exakt 50 000 kr back på 1,5 vecka för att folk oroar sig för mycket för Corona.

Ok. Mitt sparande droppade 15% på en dag bara.
  • Anonym (de)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-03 14:39:24 följande:

Flera nya virusfall i Sverige

Flera nya fall med Coronasmitta har bekräftats på olika håll i Sverige. Alla nya fall ska ha en bakgrund i italien. 24 smittade finns nu i Sverige.

Mer info finns på Text-tv

Om folk ändå hade haft lite mer hyfs än att åka till riskområden på semester och i alla fall när de kommit hem varit extremt försiktiga och testa sig så hade vi inte haft 24 fall nu! Alltså folk med attityden "Nej det är inget farligt, inget värre än en vanlig influensa så JAG klarar mig!". 
  • Anonym (de)
    Anonym (Men läs på lite) skrev 2020-03-03 19:31:33 följande:
    Tror personen snarare resonerar så att om någon i staden där de bor fått en förkylning så skall alla i stan stanna hemma.... 
    Jag resonerar som så att åk inte till områden där smittan är hög och kom hem och sen utan att testa dig umgås med folk. Det är ju så som vi fått flera fall i Sverige nu och det kommer förstås att öka. Eftersom vi inte har nåt vaccin förrän tidigast om 1 år tror jag så är det inte samma sak som en vanlig influensa. 
  • Anonym (de)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-04 14:14:35 följande:

Fem nya Coronafall i Sverige idag

Ytterligare fem nya fall av Coronaviruset har konstaterats under onsdagen. Två i Göteborgsområdet, två i Värmland och ett i Skåne.

En av personerna i Göteborg har smittats i Iran och blivit sjuk efter hemkomsten. Övriga fyra personer har insjuknat efter hemkomst från norra italien.

Totalt har nu 35 personer i Sverige testat positivt för coronaviruset.

För mer info se texttv.

Vad jag läst så verkar det som nästan alla bekräftade fall är personer som kommit hem från Italien eller Iran. Så det kanske inte har skett någon större smittspridning i Sverige ännu då?
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-03-04 18:09:38 följande:
    Får faktiskt erkänna mig besegrad.

Var på samma butik idag igen, men nu börjar det bli utplockat även i min butik.
    Sådant som handsprit var helt slut och alla soppor på burk, samt en hel del annat på burk var slut, men i övrigt var det rätt välfyllt. Inga problem med pasta och ris.

Men jag är inte orolig, de stora butikerna får ju leveranser flera gånger i veckan, så det som idag saknas är nog snart uppfyllt igen.
    Ja det var samma för mig, helt slut på konserver! Som att folk förbereder sig på en zombieapokalyps!
Svar på tråden Corona , är du rädd?