Inlägg från: Anonym (Läskigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läskigt)

Corona , är du rädd?

Är der ok att besöka badhus och simma?

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-03-02 20:26:05 följande:

Jag är inte rädd, inte ens i Italien är många smittade, min bror jobbar i Milano, han känner ingen smittad.

Däremot får han inte komma hem och hälsa på förrän smittan är över. Det handlar om solidaritet, jag är så j-a förbannad på alla idioter som åkt på semester till Italien på sportlovet.

Jag drar en parallellt. Är arg på män som smIttar ner kvinnor med HPV virus och män som struntar i kondom/skydd och ger oss kvinnor könssjukdomar. Lika oansvarigt det. Händer globalt det med.
  • Anonym (Läskigt)

Somliga menar att medier överdriver och gör en höna av en fjäder vad gäller farligheten av Corona.

Andra tar det på högsta allvar.

Vad ska man tro?

• Anonym (Läskigt)
    Bejje skrev 2020-03-06 21:35:15 följande:

Våra du gå på Ica Maxu, Coop Forum eller andra stora butiker?

Jag var idag på Ica Maxi och skrämmande många gick omkring och hostade som om de hade rökt 3 ciggpaket nyligen... lät inte bra. Kan säkert vara vanlig förkylning, men man vet ju inte.

Ja lever exakt som vanligt men är mycket ute i friska luften i skogen.

Är på ICA, en man nös rakt ut på en buss igår. Så äckligt men men. Folk hostar men orkar inte bry mig.

Lever mycket sunt och sportar.

Undrar bara om resa till London är tokigt nu när viruset peakar.
  • Anonym (Läskigt)

Det märkliga nu jämfört med svininfluensan 2009 är att det var aldrig tal om att stänga ner skolor eller länder.

Varför sådan hysteri nu?

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (tar ansvar) skrev 2020-03-10 22:22:46 följande:

Men det var ju för att man bör alltid ha lite konserver hemma ifall det blir någon annan kris som t ex långvarigt elavbrott. Det var det dem menade. Men det är ju bra att ha hemma ifall man blir sjuk, så man slipper gå ut och handla och smitta ner andra. Men annars tycker jag det låter lite överdrivet att bunkra upp med mat hemma om man är frisk. Man får väl försöka gå o handla när det inte är så mcyket folk och se till att tvätta sig ordentligt när man kommer hem så kanske man klarar sig. 

Å andra sidan blir jag lite förvirrad av ifall viruset finns på matvaror man har. Hur allvarligt är det? Man har köpt massa mat, tagit hem det, och då har man ju samtidigt tagit på alla varor och viruset kanske har hamnat på varorna. Man kan ju inte hålla på att desinfektera varenda vara!? Eller är det så att det inte kommer göra att man blir sjuk om man tar i en vara som viruset finns på?

Ja förändring i att jag är mer noga med handhygienen (har dock bacillskräck sen förut så innebar inga större förändringar) och att jag underviker folkmassor om det går.

Media brusar upp. Så här panik var det inte under svininfluensan.
  • Anonym (Läskigt)

Men tycker det är märkligt så stor grej det här.

Att stoppa landsgränser. Det sprids ändå.

Då borde regeringen stoppa folk ha tillfälliga sexförbindelser då kvinnor kan få HPV virus cancer.trots kondom.

• Anonym (Läskigt)

Alla mina vänner är kolugna. De reser ändå till Bali och Amerika i värld en. Isolerar sig inte. Lever som vanligt.

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-14 20:06:06 följande:

Läste att Sverige fått sitt andra Coronadödsfall nu. Känns så tråkigt allt detta, att bara för att människor i Kina inte kan låta bli att äta fladdermöss (eller vilket djur nu detta virus kom ifrån) så måste hela världen lida länge för det.

Vad tänker ni andra?

Har ni fått ändra något i era liv nu pgr av viruset? Eller lever ni på precis som vanligt utan att ändra något?

Haha
  • Anonym (Läskigt)

Vad händer om Corona virus muteras och nästa år är det än värre?! Farligare variant?

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (Norge) skrev 2020-03-14 21:43:40 följande:

Det får inte veta för om det händer. Det är redan en mutation från CORONA-SARS. Så risken finns.

Då är det illa!
  • Anonym (Läskigt)

I England tror man att detta kommer bli ett virus som uppträder varje år och blir normalt

Varför stänger man gränser och har panik nu då de visar sig tillhöra normalt i samhället på sikt. Alla kommer att få det.

• Anonym (Läskigt)

I England tror man att detta kommer bli ett virus som uppträder varje år och blir normalt

Varför stänger man gränser och har panik nu då de visar sig tillhöra normalt i samhället på sikt. Alla kommer att få det.

• Anonym (Läskigt)

• Anonym (Läskigt)

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-16 17:17:44 följande:

Nackdelen med om man inte blir immun är ju att smittan kan då fortsätta att härja under flera års tid antar jag ? Hörde att en man på Folkhälsomyndigheten sa på en intervju häromdagen att Corona kommer att finnas med mänskligheten i fortsättningen på samma sätt som säsongsinfluensorna...

Därmed är det ju inte farligt för oss utan underliggande sjukdom.,varför orolig?
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-16 17:22:59 följande:

Jag är i en riskgrupp.

På vilket sätt?
  • Anonym (Läskigt)

Läste att covid-19 sprids mest i Spånga, Rinkeby, Tensta här i Stockholm.

Att patienterna är därifrån.

Undrar varför?

• Anonym (Läskigt)

Vilka konsekvenser kommer av Covid-19?

Samhället osv?

Svar på tråden Corona , är du rädd?