Inlägg från: Anonym (Undrar bara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar bara)

Corona , är du rädd?

Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 10:44:11 följande:

Så du tror att de skulle isolera sig hemma frivilligt?

De flesta friska svenska ungdomar föredrar att spela datorspel hemma även på sommaren vid fint väder. Tror inte de vill så gärna gå ut nu när det är så tråkigt väder. I alla fall inte högstadieelever eller gymnasieelever. Dessutom är de flesta gym och sportevenemang stängda ändå.

De känner sig inte isolerade, de umgås med kompisar genom internet (datorspel, Snapchat osv), även när föräldrar FÖRSÖKER få dem ut.
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 11:05:59 följande:

Fördomar. Jag ser ungdomar hänga i stan dagligen när det är lov t ex. Både tjejer och killar.

Jag jobbar med dem, så jag vet. Har även egna barn i deras ålder. Vissa kommer hänga ute, men det är väldigt få procentuellt.
    FDFMGA skrev 2020-03-13 10:58:51 följande:

För mig som amatörtyckare så betvivlar jag att en generell stängning av skolor har andra effekter än att det spär på paniken.

Det finns massor med studier där det är bevisat att vanlig influensa minskar avsevärt i samhället, om man stänger skolor.
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 11:08:45 följande:

Var kommer den statistiken ifrån? Och detta är ju inte en vanlig influensa. Och var stänger man skolor i vanliga influensatider?

Med tanke på att man inte vet hur många som är sjuka, så ä det ju svårt att räkna ut en procent.

I Frankrike t.ex. stänger man skolor. Finns många länder där man gör det.

Finns i alla fall många studier, sök bara.

Sedan är det inte så smart ekonomisk sätt, vid vanlig influensa. Men nu, när man ändå vill göra allt för att förhindra spridning, då vore det logiskt.
  • Anonym (Undrar bara)

Svårt att lägga in pdf

[img=undefined]

• Anonym (Undrar bara)

[quote=80279197][quote-nick]Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 11:38:50 följande:[/quote-nick]En massa åsikter alltså.

Gick du på länken med studierna i början?

• Anonym (Undrar bara)

Jag börjar bli rädd nu.

Forskare skriver att de som haft Corona i mild form blir inte friska, utan viruset ligger och sover tills man får svagare lungor, då kan den frodas på nytt och då kan lungorna kollapsa.

• Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-15 10:41:24 följande:

Länk tack! Och länken bör gå till en seriös sida, om du inte kan prestera en seriös länk hoppas jag du blir avstäng härifrån. Eventuellt bör det leda till polisanmälan om du inte kan backa upp ditt påstående.

This means that people who initially recovered are more likely to relapse rather than get reinfected with the virus.

www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/coronavirus-immunity-reinfection-get-covid-19-twice-sick-spread-relapse-a9400691.html%3famp

On Wednesday, Japanese authorities reported the first confirmed case of reinfection. A tour guide in Osaka first tested positive for the coronavirus in late January, then was discharged from the hospital three weeks ago after showing signs of recovery. But she returned to the hospital after developing a sore throat and chest pain and tested positive for the coronavirus once again.

Zhan Qingyuan, director of pneumonia prevention and treatment at the China-Japan Friendship Hospital, warned last month that this could happen.

"For those patients who have been cured, there is a likelihood of a relapse," Zhan said in a briefing on January 31. "The antibody will be generated; however, in certain individuals, the antibody cannot last that long."

Reinfections among patients in China have been reported as well.

(Från Business Insider), Googla texten så hittar ni länkar till studier
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-15 10:41:24 följande:

Länk tack! Och länken bör gå till en seriös sida, om du inte kan prestera en seriös länk hoppas jag du blir avstäng härifrån. Eventuellt bör det leda till polisanmälan om du inte kan backa upp ditt påstående.

But in the case of the new coronavirus, according to Zhan, doctors don't think the antibodies patients develop are strong or long-lasting enough to keep them from contracting the disease again.

"Once you have the infection, it could remain dormant and with minimal symptoms, and then you can get an exacerbation if it finds its way into the lungs," Philip Tierno, a professor at the NYU School of Medicine, told Reuters.

www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-risk-of-reinfection-2020-2%3famp
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Laughing emoji) skrev 2020-03-30 10:17:37 följande:

Ja, för idiotin och ignoransen.!

vadå Corona? Inte vårt problem längre... 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWM48j/kina-oppnar-matmarknader-med-djur-igen

Fast det har ju varit länge förbjudet i Sverige att sälja levande och nydöda (färska) djur på marknader i Kina. Så kallade Wet markets var och är förbjudna.

Det är ju vilda djur som t.ex fladdermöss som kommer nära varandra, som sprider smittan.

Sådana marknader finns t.ex. i Vietnam, Thailand. De fungerade och fungerar fortfarande.
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Laughing emoji) skrev 2020-03-30 20:06:03 följande:

Ok, ledsen kom nu på vad du menade, men tyvärr tror jag inte förbudet kommer hindra de att fortsätta med den illegala handeln.

Tycker att det borde ha varit helt nedstängt tills att saker lugnar sig åtminstone. Samt att det åtminstone bör finnas inspektioner för vad som säljs på marknaderna.

Det är ju alltid något, att det är i alla fall officiellt förbjudet i Kina.

Menar att även andra länder (Vietnam, Thailand) borde också förbjuda det!

P.S. Ingen aning hur ordet Kina förvandlades till ordet Sverige i föregående inlägget ????
Svar på tråden Corona , är du rädd?