Inlägg från: Anonym (de) |Visa alla inlägg
  • Anonym (de)

Corona , är du rädd?

Anonym (B) skrev 2020-02-27 23:14:59 följande:
    Eller multisjuka. Eller gravida. Eller de som blir smittade två gånger och dör av den anledningen (man kan smitta sig själv flera gånger).
    Ja precis!
  • Anonym (de)
    Anonymm20 skrev 2020-02-27 23:19:36 följande:
    Om man hamnar på sjukhus beror på om man behöver sjukhusvård. Äldre som bor på äldreboende kan förmodligen (beror på hur det ser ut på boendet) få den vård de behöver i hemmet, dvs på boendet. Kanske även de som var hemtjänst.
    Det finns ju väldigt många äldre (75+) som bor hemma i egna lägenheter eller hus. 
  • Anonym (de)
    Anonym (Men läs på lite) skrev 2020-02-28 01:26:12 följande:

Nej det är INTE värre än en vanlig influensa!! Det är en av anledningarna att den sprids så mycket!! Den är mer som en förkylning så folk fortsätter sina vanliga liv utan att egentligen veta att de är sjuka!! Det är faktiskt en väldigt liten del av de smittade som vårdats längre på sjukhus och de flesta vårdar sig själva i hemmet. 

Svininfluensan var värre än en vanlig influensa, det var därför den inte spreds så explosivt eftersom folk blev riktigt ordentligt sjuka! 

Så nej ett stort utbrott innebär inte en överbelastning på vården. 

Ja det senaste är att den är ungefär som en vanlig influensa (från början var den ju tydligen 20 ggr dödligare enligt media). Men den är ju värre på så vis att den sprids mer och att det inte finns något vacccin ännu så de särskilt känsliga kan inte skydda sig med ett vaccin. 

Mer som en vanlig förkylning? Var har du fått det ifrån?
  • Anonym (de)
    Anonym (döförglobalismen) skrev 2020-02-28 13:20:09 följande:

Btw.... Den smittade kvinnan i Jönköping, hur gick drt för henne? Jo, hon(ung) har enligt läckta sjukhuskällor avlidit... Nej, du hör det inte från regimen.

Det tror jag inte på.
  • Anonym (de)
    Anonym (döförglobalismen) skrev 2020-02-28 13:30:56 följande:
    Duktig undersåte.
    Efter lite googling så kan man dra slutsatsen att hon högst troligt inte är avliden. 

Så här säger dem:
    ? Vi har resonerat så att precis som vid en större olycka så lämnar vården ett initialt besked om hur många som är skadade, och om man är lindrigt, svårt eller livshotande skadad. Det gjorde vi i det här fallet, säger Malin Bengnér.

? Då sa vi att det är fråga om ett lindrigt fall, patienten mår förhållandevis väl, och är stabil. Vi sa också att ingen annan är utsatt för smittrisk. Efter det tycker vi att allmänintresset upphör. Vi förstår att människor är nyfikna, men vi tycker att det egentliga allmänintresset upphör. 

Sjukhuset i Jönköping där den smittade kvinnan vårdats. Hon är det enda bekräftade fallet av corona i Sverige.

?Försöker inte mörka något?
    ? Vi tycker att detta solklart faller under patientsekretessen. Vi försöker inte dölja eller mörka något. Detta är en individ som har varit extremt tydlig med att hon vill ha anonymitet. Då är det jätteviktigt för oss att hennes vilja och patientsekretessen går först. 
  • Anonym (de)
    Anonym (döförglobalismen) skrev 2020-02-28 14:52:48 följande:
    Jag upprepar.... Nog för att naivitet är en folksport i Sverige, men skärpning.
    Hon är inte avliden. Sprid inte osanningar.
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 20:28:12 följande:
    Har man tur känner man knappt av att man får det dvs vanlig förkylning. Varför så orolig?
    Läste du vad hon skrev?
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.

Men det hade inte hjälpt mycket om jag förutspått detta och bytt till utländska fonder eftersom utländska börser störtdyker också och jag förstår inte varför?

Det är en influensa som i princip alla friska människor överlever utan problem. Ändå skapar det en enorm oro på börserna som tar död på inte bara folks sparande utan skapar enorma hål i ekonomin för företag.

Allt detta har dragits allt för långt, det är sån stor oro att det förstör folks vardag i onödan.

Är inte rädd själv för att bli smittad. Blir jag det så blir det väl som vanligt, jag blir sjuk, kanske i värsta fall får feber, men det brukar inte stoppa mig, går aldrig till sjukvården för sånna småsaker som vissa gör. Stannar oftast inte ens hemma från jobbet om jag inte är extremt febrig, men lite feber och hosta är inget som ska få mig att förlora inkomst.

Det är faktiskt skrämmande vilken makt media har över folk. Man ser det ju i andra saker också, att det ofta går extremt åt det ena eller andra hållet och det är sånt som sprids lätt över nätet. 
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 23:02:49 följande:
    Läkemedelsföretag tjänar multum på att ta fram vaccin.at såja.

Kanske ren business helt enkelt att göra stor grej av detta virus...
    Undrar om ölmärket Corona tjänar nåt på viruset?
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-02-29 00:08:11 följande:
    Kanske är tvärt om, kanske går dåligt? Ingen vill dricka öl som förknippas med detta? :)
    Kanske för en del, men det är ju som sagt väldigt mixat hur folk förhåller sig till det här viruset så en del skojar nog om det och köper det bara för att det är kul. 
Svar på tråden Corona , är du rädd?