Anonym (Ofarlig sjukdom? Katastrof) skrev 2020-04-08 17:55:19 följande:
Jag skrev ordagrant, citat:
"...i en debattartikel i Aftonbladet..."
Du påstod något annat. Alltså hade du fel/ljög. Ditt fel/din lögn är absolut inte det minsta underförstådd, utan mycket tydlig och dokumenterad här ovan av dig själv. Men du klarar inte erkänna ditt fel.
Jag har läst och sett i nyhetsinslag, även på SVT, att det visst finns medicin mot Covid-19. Den har redan getts till patienter i flera länder. Dock är den ännu inte färdigtestad och godkänd, därför är den ännu inte allmänt tillgänglig, även om den faktiskt existerar.
Men du vet alltså med 100% säkerhet att de har fel och att någon sådan medicin inte existerar? Källa på det?
I ditt eget inlägg räknade du upp, citat:
"Trångboddhet
Nära familjeband
Analfabetism bland de som inte gått i skola
Bristande svenskakunskaper
Misstro till myndigheter och medicinering"
Jag anser att din uppräkning, som bevisligen finns i ditt eget inlägg ovan (även om du nu försöker påstå att du inte har sagt det..?), är något som du har sagt och jag ger dig rätt i det som du har sagt och jag håller med dig om din uppräkning, då uppfattar jag det som att vi är överens.
Aftonbladet har själv skrivit att detta är en typ av artikel i Aftonbladet. Sök så ska du finna. Men du kanske vet bättre än de själva? Har du testat länken som jag lade in till denna artikel som var införd i Aftonbladet?
Att "någon tror att myndigheter och sjukvård är samma" är inte det som vare sig den som skrev debattartikeln eller jag har skrivit,
utan det är ju dina egna ord Padirac,
du har väl inte glömt att du skrev om det?
Foliehattar och resten har jag tyvärr inte möjlighet sätta mig in i vad det är du försöker säga, jag finner ingen saklighet, kan inte se att det har något samband med mitt inlägg eller med den aktuella artikeln i Aftonbladet, så det väljer jag att inte vidare kommentera.
Återigen Fridens
ang medicin
https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=9257
"
Författare Professor Lars Hagberg, Infektion/Göteborgs UniversitetGranskare Docent Jonas Hedlund, Infektionskliniken/Karolinska Universitetssjukhuset Solna
Uppdaterad 2020-04-07
Specialitet Infektion, Lungmedicin "
" BEHANDLING
Ingen specifik behandling finns men
olika befintliga antivirala medel testas i studier, t ex remdesivir (går inte få tillgång till i Sverige) 200 mg i.v. dag 1 därefter 100 mg/d i 5-10 dagar.
För närvarande bedömer jag och kollegor i Göteborg, (i avvaktan på nationella råd) att man inte skall ge denna behandling p g a risk för kardiologiska biverkningar och brist på visad effekt. Preparat som påverkar immunologiska processer, ex IL-6 hämmare, är också mycket tveksamma eftersom de negativa effekterna är okända. Ex är preparaten inte rekommenderade vid infektioner. Understödjande terapi (vätska, syrgas m m) viktigast. Systemisk kortisonbehandling är omdebatterat men de flesta anser och flera studier visar att det inte har någon plats i rutinterapin. "
Ang underförstådda påståenden
Jag menar att du skriver underförstådda påståenden om vad jag menar - tex att du håller med om någon slutsats du skriver att jag dragit, men att det är din egen slutsats. - men det är ju inte första gången