Padirac skrev 2020-04-08 17:08:52 följande:
Ok- så vi är överens om att EBT har skrivit en debattartikel i AB.
Det finns idag ingen medicin mot COVID-19, men det testas tydligen en del mediciner som var framställda för att motverka andra sjukdomar - En del av dem kan ha eller kanske inte kan ha effekt för att motverka eller mota eller lindra COVID-19.
Vad menar du att jag ljuer eller inbillar mig om? Något mer av dina 'underförstådda' påståenden om vad andra tror och tänker
Du kan ju inte gärna ge mig rätt i ett påstående som jag inte sagt - huruvida det är sannolikt att analfabeter eller människor som misstror svenska myndigheter och kommer från andra kulturer kan ha svårt att skilja på myndigheter och sjukvård är helt och hållet ditt eget uttalande som du 'underförstår' att jag har en uppfattning om. men fortsätt du att hitta på vad andra anser
Det är fint att du är överens med din påhittade bild om vad du tror att jag anser.
"Det är en debatt artikel av EBT - vilak åsikter hon torgför år du fösöka lista ut - men i alla fall, det är inte en artikel i aftonbladet som du påstår. kanske ser du inte skillnaden eller så menar du ngt annat än det du skriver.
Det finns ingen medicin mot COVID-19 så olika människor misstro mot medicinsk sjukvård är en icke-fråga i fallet med spridning - däremot kan andra föreställningar om smittspridning naturligtvis bidra till en ökning av densamma.
Kanske tror en del att myndigheter och sjukvård är en och samma, men det är ingenting EBT påstår i sin debattartikel.
Det finns ju gott om svenska foliehattar som misstror myndigheter och PS/journalister och skola/utbildningsväsende mm.. och dessutom i samhällsstyrande positioner, så att detta skulle ha med någonting med invndrare per se att göra kan inte EBT visa . vilket hon faktiskt inte heller försöker.
Du verkar också dras med en del misstro då en enkel fråga om det var fler faktorer du ville peka på än de EBT tar upp i debattartikeln "
Jag skrev ordagrant, citat: "...i en debattartikel i Aftonbladet..."
Du påstod något annat. Alltså hade du fel/ljög. Ditt fel/din lögn är absolut inte det minsta underförstådd, utan mycket tydlig och dokumenterad här ovan av dig själv. Men du klarar inte erkänna ditt fel.
Jag har läst och sett i nyhetsinslag, även på SVT, att det visst finns medicin mot Covid-19. Den har redan getts till patienter i flera länder. Dock är den ännu inte färdigtestad och godkänd, därför är den ännu inte allmänt tillgänglig, även om den faktiskt existerar.
Men du vet alltså med 100% säkerhet att de har fel och att någon sådan medicin inte existerar? Källa på det?
I ditt eget inlägg räknade du upp, citat:
"TrångboddhetNära familjebandAnalfabetism bland de som inte gått i skolaBristande svenskakunskaperMisstro till myndigheter och medicinering"
Jag anser att din uppräkning, som bevisligen finns i ditt eget inlägg ovan (även om du nu försöker påstå att du inte har sagt det..?), är något som du har sagt och jag ger dig rätt i det som du har sagt och jag håller med dig om din uppräkning, då uppfattar jag det som att vi är överens.
Aftonbladet har själv skrivit att detta är en typ av artikel i Aftonbladet. Sök så ska du finna. Men du kanske vet bättre än de själva? Har du testat länken som jag lade in till denna artikel som var införd i Aftonbladet?
Att "någon tror att myndigheter och sjukvård är samma" är inte det som vare sig den som skrev debattartikeln eller jag har skrivit,
utan det är ju dina egna ord Padirac,
du har väl inte glömt att du skrev om det?
Foliehattar och resten har jag tyvärr inte möjlighet sätta mig in i vad det är du försöker säga, jag finner ingen saklighet, kan inte se att det har något samband med mitt inlägg eller med den aktuella artikeln i Aftonbladet, så det väljer jag att inte vidare kommentera.
Återigen Fridens