Inlägg från: uhsumkat |Visa alla inlägg
  • uhsumkat

Corona , är du rädd?

Nej jag är inte rädd för Corona.

Jag är mer  rädd för alla de som gör allt för att skapa panik och hysteri kring bland annat Corona.

• uhsumkat
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-15 13:18:51 följande:
    I England tror man att detta kommer bli ett virus som uppträder varje år och blir normalt

Varför stänger man gränser och har panik nu då de visar sig tillhöra normalt i samhället på sikt. Alla kommer att få det.
    Det är expertisen som tror det och inte bara i England.
    Man tror det därför att i princip alla virus har uppträtt så. Man har alltså lärt sig av historien.

Anledningen till varför man försöker sakta ner smittspridningen är för att det inte belastar samhället lika hårt, bla sjukvården.
    En annan anledning till att ta till drastiska åtgärder är för att förhindra den masspsykos som råder just nu med mängder av hysteriska människor. De kan på sikt bli riktigt farliga om de inte känner att de blir tagna på allvar. De är alltså mycket farligare än själva viruset.
  • uhsumkat
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-15 10:35:42 följande:
    Jag börjar bli rädd nu.

Forskare skriver att de som haft Corona i mild form blir inte friska, utan viruset ligger och sover tills man får svagare lungor, då kan den frodas på nytt och då kan lungorna kollapsa.
    Nej det skriver de inte. Det finns en massa om, kanske, eventuellt i texten du nonchalerar. Din slutsats är med andra ord helt felaktig.

Kör texten i  googletranslate om du har det knepigt med engelskan.

• uhsumkat
    Solstickeflickan skrev 2020-03-22 17:26:19 följande:
    Jag är rädd för vilka konsekvenser det här kan få i samhället på lång sikt, med ekonomi, utbildning och liknande. 
    Något som är skrämmande på riktigt är att riktigt många förespråkar ren diktatur, att de gör allt för att hitta fel hos regering och riksdag.
    Nu ska man minnas att alla beslut som fattas just nu är alla partier, från V till SD, överens om.

Men.
    Efter kriser blir det alltid maktskifte. Vi riskerar således att få en riksdag och regering som inte har demokratisk grundvärdering.
    Det är oroande alldeles på riktigt.
Svar på tråden Corona , är du rädd?