Inlägg från: Anonym (Nej.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej.)

Corona , är du rädd?

Nej, jag är inte rädd. Jag reser runt i hela Sverige i jobbet och åker kollektivt, flyger etc. Är ganska övertygad om att jag kommer bli smittad men är inte rädd för att dö eller blir allvarligt sjuk.

• Anonym (Nej.)
    Anonym (Norge) skrev 2020-03-20 11:08:36 följande:

Hur gör du nu? Fortsätter att åka runt inom Sverige och potentiellt sprida mitta vidare eller håller dig hemma?

Japp. Räknas som samhällsviktigt. Blir stora konsekvenser om vi lägger ner.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-20 14:45:05 följande:

Sånna som du som bidrar till vad som sker nu o i framtiden. Fyfan.

Det blir konsekvenser för andra oavsett hur vi gör.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (tar ansvar) skrev 2020-03-20 17:03:03 följande:

Men du kan väl ändå ha ett ansvarsfullt tänk genom att försöka bry dig om att inte bli smittad och riskera sprida smittan vidare?

Självklart. Har jag påstått att jag inte bryr mig om andra? Jag har alltid tvättat händerna och använt handsprit. Får jag symptom stannar jag inne. Men så länge jag är symptomfri jobbar jag.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (tar ansvar) skrev 2020-03-20 17:43:29 följande:

När viruset når de fattigaste länderna som inte alls är lika utrustade som t ex Italien är med sin sjukvård, då kanske du börjar bry dig?

Ingen har brytt sig om de fattiga länderna och svälten där innan, varför bryr dom sig nu?
  • Anonym (Nej.)
    Solstickeflickan skrev 2020-03-22 17:26:19 följande:

Jag är rädd för vilka konsekvenser det här kan få i samhället på lång sikt, med ekonomi, utbildning och liknande. 

Håller helt med, det är jag också mest orolig för. Och hatet. Jag reser i jobbet och har fått en hel del skit för det.
Svar på tråden Corona , är du rädd?