Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Corona , är du rädd?

Anonym (Miranda) skrev 2020-02-28 15:54:56 följande:
    DU bör uppdatera dig!! Detta är mycket mer allvarligt då det smittar betydligt lättare än tex sars?? Influensa dör 0,1 % i! I Corona dör 2,0% VEM är det som är okunnig här?? LÄS PÅ!!! Du har missat MKT!!
    Ingen vet hur många % som dör, eftersom ingen vet hur många som smittats. Vissa blir så lindrigt sjuka att de inte ens är medvetna om det.

• Anonym (xxx)
    Anonym (de) skrev 2020-02-29 12:11:08 följande:
    Ja jäklar vad det rasade för mig från igår till idag av de pengar jag sparat! Hoppas det går upp igen.
    Börsen återhämtar sig alltid. Nu är det läge att köpa.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (GS) skrev 2020-02-29 16:44:15 följande:
    Tja, jag vill gärna ha min man kvar. Han tillhör flera riskgrupper och ska helst inte ens få vanlig influensa. Sådan kan vi som tur är vaccinera oss mot. 

De flesta som dött av Corona är äldre, eller har hjärtproblem eller andra kroniska sjukdomar. Stämmer in på min man. 

Därför så orolig. 
    Har du bunkrat upp mat och tagit ledigt från jobbet? Eller är du ute och rör dig som vanligt och riskerar att bli smittad?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-04 09:13:28 följande:

Nu har 30 människor totalt testat positivt i Sverige för Covid-19 enligt Text-tv.

Flygbolaget SAS stoppar nu alla flygningar till Norra Italien och till Hongkong, pgr av viruset, men flygbolaget Norwegian flyger som vanligt.

Människor bunkrar mat och skyddsutrustning, munskydden och handspriten har redan tagit slut, men Apoteken hoppas snart få in mer handsprit.

Vad har ni gjort för att förbereda er?

Inget. Använder handspriten på jobbet vid toalettbesök. Annars inget. Lever som vanligt.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 21:37:55 följande:

Fan nu står det om skolorna att flera elever är smittade men man får inte veta vilka skolor!!

Naturligtvis informeras de berörda. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 22:13:20 följande:
    Men Uppsala skriver vilka skolor ...
    Och?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (op) skrev 2020-03-12 16:29:00 följande:
    Min kompis blev ju smittad utan att ha umgåtts med någon uppenbart sjuk, utan utlandsresa och utan att ha umgåtts med någon som varit utomlands. trligtvis på jobbet eller t-banan. eftersom han inte gjort nåt annat. Så gissar det smittar som förkylning ungefär.
    Hur vet han att de på tunnelbanan inte varit utomlands?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (op) skrev 2020-03-12 16:57:09 följande:
    Nej, det vet han förstås inte. Men jag skrev "utan att ha umgåtts med någon uppenbart sjuk."
    Ja, på vilket sätt har det med mitt svar att göra?

Han vet inte hur han smittats, alltså vet han inte om vederbörande varit utomlands.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-13 10:13:10 följande:
    Snart kommer många gamla även i Sverige dö på grund av det.

Och även unga som inte kommer få plats på intensiven efter t.ex. mopedolycka, eftersom det redan är fullt på intensiven med gamla människor
    Och ändå tycker vissa att det inte gör något om personalen på sjukhusen minskar...

Skrämmande att folk inte förstår vad det innebär om man skulle stänga alla skolor och förskolor.
  • Anonym (xxx)
    Crash Man skrev 2020-03-13 10:23:15 följande:
    Jag tror de flesta vet varför man inte stänger skolor. Men detta visar bara hur oförberedda svenskarna varit. Norge och Danmark har kunnat stänga skolorna eftersom de inte lider lika hårt om folk tvingas stanna hemma med sina barn.

Man skulle kunna stänga alla gymnasium och universitet utan större replissarier, men det gör man inte.
    Så du menar att i Danmark så gör det inget att de som jobbar på sjukhusen/äldrevården stannar hemma? De har alltså så mycket överkapacitet?
Svar på tråden Corona , är du rädd?