Corona , är du rädd?
Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.
Men det hade inte hjälpt mycket om jag förutspått detta och bytt till utländska fonder eftersom utländska börser störtdyker också och jag förstår inte varför?
Det är en influensa som i princip alla friska människor överlever utan problem. Ändå skapar det en enorm oro på börserna som tar död på inte bara folks sparande utan skapar enorma hål i ekonomin för företag.
Allt detta har dragits allt för långt, det är sån stor oro att det förstör folks vardag i onödan.
Är inte rädd själv för att bli smittad. Blir jag det så blir det väl som vanligt, jag blir sjuk, kanske i värsta fall får feber, men det brukar inte stoppa mig, går aldrig till sjukvården för sånna småsaker som vissa gör. Stannar oftast inte ens hemma från jobbet om jag inte är extremt febrig, men lite feber och hosta är inget som ska få mig att förlora inkomst.