Inlägg från: Anonym (Miranda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miranda)

Corona , är du rädd?

Ja jag är rädd, eftersom jag inser hur otroligt farligt detta virus är gentemot en "vanlig influensa" Denna smitta går långt ner i luftvägarna och kan orsaka sjukliga förändringar på dem. Det kan även sätta sig på övriga inre organ som lever, njurar och hjärta. Hade det inte varit för just detta, hade jag inte varit lika orolig som jag är nu.

• Anonym (Miranda)
    Anonym (Miranda) skrev 2020-02-28 15:52:00 följande:

Ja jag är rädd, eftersom jag inser hur otroligt farligt detta virus är gentemot en "vanlig influensa" Denna smitta går långt ner i luftvägarna och kan orsaka sjukliga förändringar på dem. Det kan även sätta sig på övriga inre organ som lever, njurar och hjärta. Hade det inte varit för just detta, hade jag inte varit lika orolig som jag är nu.

Får citera mig själv...går djupt ner i luftvägarna ner till lungorna och kan orsaka sjukliga förändringar på dessa menar jag :(
  • Anonym (Miranda)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-02-28 15:20:37 följande:

Varför hetsar hela världen kring just denna influensan? Dödligheten är ju lägre än normalt och de allra flesta får endast lindriga symtom. Massor av människor dör i sviterna (dvs följdsjukdomar) av influensa varje år. Snart kommer denna, likt alla andra influensor, ebba ut och världen kommer undra varför vi satsade så många miljarder på just denna variant (lex svininfluensa, SARS osv).

Upplys mig med fakta!!

DU bör uppdatera dig!! Detta är mycket mer allvarligt då det smittar betydligt lättare än tex sars?? Influensa dör 0,1 % i! I Corona dör 2,0% VEM är det som är okunnig här?? LÄS PÅ!!! Du har missat MKT!!
Svar på tråden Corona , är du rädd?