Inlägg från: Trent |Visa alla inlägg
  • Trent

Corona , är du rädd?

Tow2Mater skrev 2020-02-26 23:08:36 följande:

Sjukhusen kan bli överbelastade, vilket i sin tur kan påverka andra behandlingar, medicindistribution från Kina etc riskeras och tillgången kan bli låg för dem som verkligen behöver dem. Snöbollseffekten kan bli stor, det oroar mig.

Du kan ju be till slaveriförespråkaren!
  • Trent

Istället för att tro att beredskapen är låg, skulle det inte vara bättre att veta?

Ta kontakt med sjukvårdsupplysningen eller ditt närmsta sjukhus och fråga. Läs den information som sjukvården i ditt landsting publicerat.

Läs vad faktiska experter på denna typ av sjukdomar säger.

Men det viktigaste, tro inte. Ta reda på fakta!

• Trent
    Pentra skrev 2020-02-26 23:23:34 följande:

Nej, inte jag själv. Men orolig för min sambo som äter immundämpande/immunsuppressiva preparat, samt känner oro för de som jag håller av och som inte vill/orkar boosta sitt immunförsvar. Coronaviruset är annorlunda gentemot vad vi är vana vid. Det lever betydligt längre än andra virus och färdas därför med vinden många km och för så smittan snabbt vidare. Och, inkubationstiden är upp till hels 3 månader! Dessutom så blir det snabbare än mer aggressivt än andra virus. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Det där med vinden är totalt fejk. Prova Google!

Den längsta inkubationstiden som rapporterats är 27 dagar.

Sluta sprid felaktig information!!!
  • Trent
    Anonym (Funderar) skrev 2020-02-27 15:56:46 följande:

Inte rädd just för corona men - att det under ett antal år (sedan svin-influensan) talats ett antal gånger om pandemier. Att det sprids så fort över hela jorden.

Lägg till att virus muterar och vi får svårt att slå ut dem .... eller tar fram vacciner i "panik" som resulterar i biverkningar.

Lider med de som fick insomnia av svin-influensa vaccinet.

Virus har alltid muterat och alltid varit svåra att bekämpa. Inget nytt under solen.
  • Trent
    Anonym (de) skrev 2020-02-27 20:00:40 följande:

Men om det sprider sig mer är det kanske inte så bra? Vi vet ju inte det ännu och det är det som är oroväckande... Om det blir stor spridning så hur ska sjukhusen klara av den belastningen t ex? 

Vilken belastning?
  • Trent
    Anonym (de) skrev 2020-02-27 20:34:51 följande:

Om det blir en epidemi i Sverige av viruset så kan det bli en ännu större belastning för sjukvården än den som redan finns.

Ja alltså jag är inte korkad.

Jag undrar varför sjukvården skulle bli överbelastad om många människor i Sverige smittades av Coronaviruset.
  • Trent
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-02-28 08:06:26 följande:

Håller med här.

Sverige är inte beredda på det som sker.

Det märks tydligt.

Hur märks det? Vilken kompetens har du som gör dig till rätt person att avgöra det?

Tror du att en eller flera experter på virus på något vis jobbar med förberedelser?
Svar på tråden Corona , är du rädd?