Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Corona , är du rädd?

Anonym (...) skrev 2020-02-26 22:03:47 följande:

Ja, lite rädd är jag allt då jag är gravid och vill varken att jag eller min lilla pojke ska bli sjuka.. Men mest arg på Sverige som inte förbereder sig bättre och som inte verkar ta detta allvarligt.. Naiva som vanligt.

Håller med här.

Sverige är inte beredda på det som sker.
    Det märks tydligt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Lite rädd) skrev 2020-02-28 08:15:38 följande:

Ja, jag är lite rädd eftersom jag själv är kraftigt immunnedsatt och dessutom har en nyfödd. Nästa vecka ska min man dessutom ut och flyga vilket jag tycker känns lite olustigt.

Hade aldrig godkänt att han flög.

Då hade han inte fått komma hem sen.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Lite rädd) skrev 2020-02-28 08:24:36 följande:
    Visst, samtidigt kan vi inte stänga in oss heller. Det stora barnet har kompisar som kommer från sportlov nästa vecka. Likaså har maken kollegor som kommer från sportlov. Han jobbar för övrigt med en kinesiska som var hemma över det kinesiska nyåret. Jag ska in till jobbet en sväng nästa vecka, bland massa sportlovsfirare. Risker finns överallt, även om jag tycker att det är onödigt.
    Väldigt onödigt.

På min mans företag har de ställt in ALLT flygande
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-01 22:04:41 följande:
    Resa dit som svensk turist då mina släktingar bor där i mycket rent, bästa området. Vakter och noga med hygienen
    Kan vakterna slåss mot Corona menar du?

Annars, varför ens nämna dem?

Ohh, så coolt med vakter eller?
    Patetiskt ju.
  • Anonym (Kvinna)
    Skola portar återvändande elever efter sportlovet

Lugnets skola i Hammarby sjöstad, Stockholm, tillåter inte att elever som varit i Norditalien, Kina eller Iran under lovet kommer tilllbaka till skolan under måndagen. Det rapporterar Dagens Nyheter. Detta för att undvika risken för eventuell smittspridning av corona enligt skolan.

Beslutet går snäppet längre än Stockholms stads policy, som innebär att enbart elever som uppvisar symtom efter att ha varit i drabbade områden  ska stanna hemma.

staffanstorp.se/2020/02/28/beslut-med-anledning-av-coronavirusspridningen/

• Anonym (Kvinna)

Beredskapen suger.
    Vi är inte alls förberedda.
    Vi har ju inte ens platser till vårdsökande som det är nu.

Vi har hamstrat så vi ska kunna klara oss.
    Tror på riktigt att det skulle kunna gå illa i en butik om folk får panik.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anthonia) skrev 2020-03-02 11:43:15 följande:
    Och man vet inte vilka man möter i butiker heller. Smittade eller inte ??

Jag är också ganska förberedd.
    Exakt!
    De kan vara var som helst.

BRA!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-03 09:30:23 följande:

Ingen hämtning av svenskar i Iran

UD har inga planer på assisterad hemresa för de svenska medborgare som nu inte kan flyga med IranAir till Sverige. Det skriver UD:s presstjänst i ett mail till SVT.

2000-3000 svenska medborgare befann sig i Iran förra veckan enligt uppgifter från UD. En av dem är Keyman Tatar som skulle flygit från Teheran med IranAir tillsammans med sin familj den 4 mars 2020. Flygstoppet är en chock, säger han.

-Vi är oroliga och vågar inte ens gå ut från hemmet, säger han till SVT.

Källa: Text-tv.

Ja de kan gott stanna där.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (op) skrev 2020-03-10 15:56:31 följande:
    Jag som har två barn i riskgrupp har ångest nu. Men inte ens de får stanna hemma.

Jag hade struntat i det.
    Jag är själv i en riskgrupp.
    Chefens/kommunens förståelse för detta?

NOLL!!!!

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-10 17:03:05 följande:
    Om du misstänker att du smittats av Covid-19, så kan du få Smittbärarpenning från dag1 i väntan på provsvar. Du behöver dock vara i kontakt med en läkare då först.

Det stod om det på texttv för några dagar sen. Kolla med Försäkringskassan eller 1177 för mer info om det.
    Jag vet.
    Men som sagt då får de ju testa alla med förkylning.
    Jag är förkyld och får hoppas att det bara är det.
    Undrar om jag skulle få igenom att bli testad?

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-10 16:03:31 följande:
    Ja exakt. Jag var hemma med feber och sjuk förra vedckan. Nu har jag ont i huvudet och hosta. Ska jag vara hemma då? Ska jag ta en till karens? Eller ska de låta oss vara hemma och ge oss sjukintyg utan att vi bheöver gå till läkare?

Hade de hanterat detta bättre kunde vi sluppit detta. Jag tycker de ska stänga skolorna nu. Det är också fult att de verkar vilja mörka vilka skolor som drabbas.
    Ta bort karensen i alla fall tillfälligt.
    Det är ju apdyrt att vara sjuk.

Jag håller med om skolorna, stäng dem i 2-3 veckor.
    De mörkar det mesta och det är fult som tusan.
Svar på tråden Corona , är du rädd?