Inlägg från: Anonym (Lite rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite rädd)

Corona , är du rädd?

Ja, jag är lite rädd eftersom jag själv är kraftigt immunnedsatt och dessutom har en nyfödd. Nästa vecka ska min man dessutom ut och flyga vilket jag tycker känns lite olustigt.

• Anonym (Lite rädd)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-02-28 08:21:11 följande:

Hade aldrig godkänt att han flög.

Då hade han inte fått komma hem sen.

Visst, samtidigt kan vi inte stänga in oss heller. Det stora barnet har kompisar som kommer från sportlov nästa vecka. Likaså har maken kollegor som kommer från sportlov. Han jobbar för övrigt med en kinesiska som var hemma över det kinesiska nyåret. Jag ska in till jobbet en sväng nästa vecka, bland massa sportlovsfirare. Risker finns överallt, även om jag tycker att det är onödigt.
  • Anonym (Lite rädd)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-12 12:21:31 följande:

Alltså jag börjar undra om denna smitta redan har funnits i vårt samhälle sen innan sportlovet, vad tror ni? Många jag känner har varit jättesjuka innan sportlovet, med lunginflammation och verkligt dåliga, unga människor också. 

Då testade man ju inte för corona så hur kan man veta att fok inte haft det från december-januari här?

Funderar faktiskt på detsamma. Vi åkte på långdragna förkylningar hela familjen, med hosta i en månad. Smittade dessutom farföräldrar som blev rejält dåliga med svår hosta. Också de sjuka nästan en månad. Vet liksom du, flera som haft långdragna luftrörsinfektioner.
Svar på tråden Corona , är du rädd?