Inlägg från: Anonym (Kan?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan?)

Corona , är du rädd?

Tow2Mater skrev 2020-02-26 23:08:36 följande:

Sjukhusen kan bli överbelastade, vilket i sin tur kan påverka andra behandlingar, medicindistribution från Kina etc riskeras och tillgången kan bli låg för dem som verkligen behöver dem. Snöbollseffekten kan bli stor, det oroar mig.

Kan bli? Vi är redan totalt överbelastade. De går åt helvete om de kommer hit. Vi har inte bra akutvård. Svårt sjuka Patienter ligger redan i korridorer/fikarum m.m
  • Anonym (Kan?)
    Tow2Mater skrev 2020-02-27 00:21:25 följande:

Nu pratar du väl om ett par sjukhus (som figurerat i kvällspressen), inte sjukhus överlag?

Kan säga att det är överbeläggningar på säkert 90% av våra akutsjukhus.

Vi kommer aldrig fixa en sån här epidemi.
  • Anonym (Kan?)
    Anonymm20 skrev 2020-02-27 12:33:39 följande:

Inte pga coronaviruset. Det är vara två som är smittade än så länge i Sverige.

Nej det kan vara vad som helst. Influensa , datorproblem m.m så kraschar allt. Tänk då detta virus.
  • Anonym (Kan?)

Nu börjar dom skicka hem patienter från sös. Patienter med hjärnhinneinflammation, 40 graders feber m.m för att en patient har kommit med Corona nu.

• Anonym (Kan?)

Nu börjar jag bli riktigt orolig. Har 2 barn med svår astma.. och tyvärr valde jag för 10 år sen att vården är ju så rolig. Där ska jag jobba. Det ångrar jag mig enormt mycket för nu!

Vi har inte ens saker som räcker... har ingen chans att själva skydda oss.

• Anonym (Kan?)

Nu har de gått några veckor sen denna pandemi kom till oss.

Jag börjar bli livrädd, mina kollegor också.

Folk är naiva, tänker att dom inte ska bli smittade men tro mig, ingen är odödlig. Dessutom förstår inte folk att på dig kanske det blir som en förkylning medans den du smittas ligger och dör i en respirator??

Det kommer gå åt helvete dehär. Det finns knappt skydd kvar till oss och dom sänker hygienkraven. Vägrar vi gå in oskyddade får vi sparken.

Kan säga att jag kommer gå på dagen än att gå in oskyddad och suga slemm på någon och riskera min och min familjs hälsa.

Svar på tråden Corona , är du rädd?