Inlägg från: Pentra |Visa alla inlägg
  • Pentra

Corona , är du rädd?

Nej, inte jag själv. Men orolig för min sambo som äter immundämpande/immunsuppressiva preparat, samt känner oro för de som jag håller av och som inte vill/orkar boosta sitt immunförsvar. Coronaviruset är annorlunda gentemot vad vi är vana vid. Det lever betydligt längre än andra virus och färdas därför med vinden många km och för så smittan snabbt vidare. Och, inkubationstiden är upp till hels 3 månader! Dessutom så blir det snabbare än mer aggressivt än andra virus. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Pentra
    Anonym (Källa) skrev 2020-02-26 23:39:43 följande:
    Med vinden? 3 månader? Källor på det!

Ja, viruset är både långlivat utanför kroppen och dessutom luftburet. Det är därför som människor insjuknat utan att de varit i kontakt med eller i närheten av andra sjuka. Och mörkertalet är stort, och skall multipliceras med minst faktor 10. Kolla utländska nyheter och vad utländska nyhetsreportrar, forskare och läkare rapporterar, och framför allt de uppgifter som då kommer ifrån Schweiz och deras källor; de har tagit detta med corona-viruset på betydligt mer allvar än de som fortfarande upprepat trummar händerna mot sina öron och lallar här i Sverige. ... Men, boostar man sitt immunförsvar så är chanserna goda att man rider ut stormen och överlever. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    kaffe skrev 2020-02-28 13:00:13 följande:
    [quote=80249960][quote-nick]Pentra skrev 2020-02-27 00:26:43 följande:[/quote-nick] Ja, viruset är både långlivat utanför kroppen och dessutom luftburet. Det är därför som människor insjuknat utan att de varit i kontakt med eller i närheten av andra sjuka. Och mörkertalet är stort, och skall multipliceras med minst faktor 10. Kolla utländska nyheter och vad utländska nyhetsreportrar, forskare och läkare rapporterar, och framför allt de uppgifter som då kommer ifrån Schweiz och deras källor; de har tagit detta med corona-viruset på betydligt mer allvar än de som fortfarande upprepat trummar händerna mot sina öron och lallar här i Sverige. ... Men, boostar man sitt immunförsvar så är chanserna goda att man rider ut stormen och överlever. ... Med vänlig hälsning, Pentra[/ Gissar att du också tror att luftburna virus med en nysning kan flyga runt i ett helt plan och infektera samtliga i planet den vägen. Eller att virus kan flyga ut ur planet och boarda ett annat plan i en annan gate.

Nej, jag VET att viruset far runt i hela planet och drabbar de med svagast immunförsvar hårdast. Men, även genetiska faktorer spelar in. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Corona , är du rädd?