Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Corona , är du rädd?

Lite orolig. Tillhör riskgrupp.

Mest sur över att inte kunna boka den resa som jag tänkt.

• Drottningen1970
    Glinda från Oz skrev 2020-02-26 22:08:54 följande:

Det är fler som blir träffade av blixten än som blir smittade av Corona viruset så nej, jag är inte orolig. 

Är det verkligen 80.000 pers som blivit träffade av blixten senaste veckorna...
  • Drottningen1970

Jo jag är rädd och har dessutom fått mitt barn att tvätta händerna helt frivilligt och sluta tjata om att åka till teneriffa. Så nåt gott kom det ur det...

• Drottningen1970

Just nu har jag mest lust att få det överstökat. Dvs. Bli smittad, bli frisk, bli immun och sen boka en resa till bra pris...

• Drottningen1970
    hawthorne skrev 2020-03-08 15:22:38 följande:

Statsepidemiologen säger också att masskarantän sällan lyckas utan den gör bara att spridningen går långsammare.

Det vill säga, precis lika många kommer i slutänden bli sjuka men riskperioden förlängs betydligt. Bra eller dåligt för riskgrupperna att istället för att vara orolig en månad eller två så blir det 6-12 månader eller så.

Det positiva är att Italiens sjukhus inte kommer att bli lika överbelastade utan de får längre tid på sig.

Inget lands sjukhus är rustat för pandemier med massor av patienter på kort tid.

www.svt.se/nyheter/utrikes/statsepidemiologen-om-den-italienska-karantanen-historiskt-har-det-valdigt-sallan-lyckats

Det är väl jättebra att köpa sig tid så att läkemedel och vaccin får en chans att utvecklas...
  • Drottningen1970
    Glinda från Oz skrev 2020-02-27 15:51:37 följande:

Det är en som har fått viruset i Sverige inte 80 000. Ca 17 personer träffas av blixten varje år i Sverige, Eh, jo enligt statistiken är det så. 

Som att bli träffad av blixten sa du?
Svar på tråden Corona , är du rädd?