Vad härligt att höra!
Skönt att du kommer att få så mycket stöttning i framtida graviditet.
Jag var själv på en efterkontroll efter min hysteroskopi förra veckan och allt såg bra ut. Fick även lutinus utskrivet inför framtiden :)
Tror förresten att vi har samma BIM nu!
Lycka till :)
Majja92 skrev 2020-03-18 21:18:21 följande:
Tänkte lämna en liten update <3
Idag har vi vårat första möte efter att vi bådar lämnat prover. Sambon har superb sperma fick vi veta, jag har MASSA fina tjocka ägg och allt är prima med oss båda och jag kunde inte ha varit gladare!!! Det har ätit på mig såå länge och det var fantastiskt skönt att få veta att allt såg bra ut. APC-resistensen gör att jag kommer få ta sprutor varje dag under nästa graviditet fram tills v.37 (!!!) plus vaginala tabletter tre gånger om dagen. Intensivt men såklart värt det <3 Våran läkare är maaaaagisk, han va så himla fin och lugnade oss båda enormt mycket. Om någon ska gå till RMC i Malmö kan jag STARKT rekommendera Emir Henic! Han gjorde ultraljud på mig och kunde se att jag precis haft min ägglossning, så han sa ?Vem vet, kanske är du gravid nu och du ringer hit om någon vecka för att boka ultraljud? Då bröt jag ihop, tänk om! Sambon var så engagerad och ställde massa frågor och vi känner oss mer redo än någonsin! Jag såååå glad att vår läkare tog oss på allvar och valde att ge oss behandling.
Han sa att ?vi kan låta bli att göra något alls då sannolikheten att det blir bebis vid nästa graviditet är 80%, eller så gör vi allt! Jag tycker vi gör allt!? Så därför blir det mediciner plus sprutor vid nästa graviditet. Han tyckte även att om jag ej blir gravid denna cykel så ska vi ta en kur antibiotika på 10 dagar för att säkerställa att det ej finns några infektioner som kan störa.
Ville bara dela med mig, jag håller tummarna för att detta går vägen och att vi är flera som får våra karantän mirakel! <3