Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med
Jag är man, gift, 3 barn, och kring de 50. För en tid sedan tror jag att en kollega, 25+, var redo att följa med mig till ett hotell. Nu blev det inget av, vilket jag är väldigt tacksam för, men det var nog inte långt ifrån. Och visst är det en närmast skräckblandad tjusning när man tror att en såpass mycket yngre kvinna är intresserad av en. Till saken hör att jag är en ganska "sexuell" person och äktenskapet - tja, man matchar inte varandra på alla satt alltid...
Med det sagt, slumpen och tillfälligheter kan spela stor roll. Det jag fastnar för i din berättelse är dels att ni verkar ha ett ovanligt harmoniskt äktenskap, dels att ni både förefaller vara mjuka och empatiska människor. Som dessutom - och det verkar förvånansvärt många här på familjeliv obegripligt nog inte värdera - har barn ihop.
Ni har verkligen något att kämpa för och ni verkar vilja kämpa för samma sak. Och ni har säkert barnens - omedvetna - stöd i ert kämpande för ert äktenskap. Välj vad ni vill fokusera på och tänk på att tiden ofta kan vara en hjälp.
Se det ur ett lite större perspektiv...så tror jag er kamp blir hyfsat enkel. Ni kommer att gemensamt vinna, ni och barnen.
Allt gott!