• Anonym (jaha)

Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med

Tecum skrev 2020-02-26 20:49:52 följande:
    Jag håller med Pentra, det minst sagt märkligt att hon hör av sig efter 3.5 år och inte i anslutning till att deras relation avslutades. Antingen är hon lite psyko eller är hon ute efter att jävlas, kanske både-och. En del personer har väldigt svårt att tåla andras stabila förhållanden, det märker vi gång på gång på FL.

TS ska inte göra något alls nu utan låta det hela sjunka in. När det lugnat sig måste hon väga för och emot, vad kostar det henne och familjen att separera, har maken lyckats att trovärdigt ångra sig och lovat att inte falla igen, kan hon förlåta få tillbaka förtroendet och gå vidare tillsammans.
    Det hon absolut inte ska göra är att ta intryck av alla bitterfittor av bägge kön här på FL.
    Och du tycker inte du fokuserar på helt fel saker?
    Du får det att kåta som någon slags tävling om vem som ska vinna honom. Vad är det TS vinner genom att vara kvar? En otrogen skitstövel som bedrar henne?

Vadå tråvärdigt ångra sig, tror du på fullt allvar att någon ångrar en otrohet?
    Ingen ångrar en otrohet, det enda man ångrar är att man blev påkommen.

Att du sen kallar folk som anser att TS ska lämna för bitterfittor är jävligt lågt. Vad ska vi kalla dig? Naiv idiot?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gymnastik) skrev 2020-02-26 22:20:27 följande:

Märklig historia.

Varför nu liksom? Antingen är bruden lite psyko eller så har de haft ett kk-förhållande länge som din man nu avslutat vilket gjort henne pissed off och därför hämnas hon. Kanske därför hon talar nedsättande om hans sexuella förmåga med. Varför försöka en andra gång om han var så kass första?

Jag spekulerar hej vilt här så ta inte mina hypoteser på allvar. Du vet bäst själv hur du ska gå vidare. Jag tycker du gott kan ligga runt lite med. För att återställa balansen. Men var försiktig, det finns ju idioter där ute!

Spelar det någon roll varför? Det enda som spelar någon roll är ATT hon fick reda på det och har nu möjlighet att välja.

På vilket sätt är att bete sig som en lika stor skithög som honom detsmma som att "återställa balansen"? Tror du alla människor vill vara svin?
  • Anonym (jaha)
    Pentra skrev 2020-02-26 19:25:57 följande:

Detta hände för 3.5 år sedan, och nu har den andra kvinna valt att berätta. Ja, inte är det för din skull, TS, utan hon är bara ute efter att ställa till det för er och göra ert trygga långa liv tillsammans surt för er. ... Jag hade absolut också valt att stanna kvar i er relation; både för att allt det ni båda har tillsammans, med familj och alla minnen ihop, och allt ni byggt upp och kämpat för tillsammans, helt enkelt är för dyrbart för att slänga på soptippen samt för att göra detta (att ni väljer att stå vid varandra) som en hämd mot den andra kvinnan, och visa henne att er kärlek är starkare och djupare än hennes egoistiska och låga och primitiva begär efter att jaga och känna tillfredsställelse i att så dispyt och elände. Vissa människor kan bara må bra av att få andra att må dåligt och av att elakt, och på rent jäkelskap, slå deras liv/tillvaro i spillror; det är inget annat än sjukt; ge henne INTE den tillfredsställelsen. ... Håller ni ihop i och genom detta så kommer ni att komma ut starkare på andra sidan. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Jadu Pentra, du lever ju själv i ett öppet förhållande och ligger med andra men verkar har stora problem med att förstå skillnaden mellan att ligga med andra med sin partners medgivande. Så det är väl kanske inte så konstigt att du tycker TS ska stanna.

PS! Det är ren bullshit att man kommer ut starkare ur en otrohet när faktum är att otrohet många ggr skadar en människa djupt och att det är väldigt få förhållanden som överlever mer än några år och att många stannar kvar enbart för barnens skull och är jävligt olyckliga. Jävla dålig stil att ge TS falska förhoppningar, ska hon ta ett beslut så ska hon göra det på realitet inte på BS.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-26 23:42:44 följande:
    Jadu Pentra, du lever ju själv i ett öppet förhållande och ligger med andra men verkar har stora problem med att förstå skillnaden mellan att ligga med andra med sin partners medgivande. Så det är väl kanske inte så konstigt att du tycker TS ska stanna.

PS! Det är ren bullshit att man kommer ut starkare ur en otrohet när faktum är att otrohet många ggr skadar en människa djupt och att det är väldigt få förhållanden som överlever mer än några år och att många stannar kvar enbart för barnens skull och är jävligt olyckliga. Jävla dålig stil att ge TS falska förhoppningar, ska hon ta ett beslut så ska hon göra det på realitet inte på BS.
    Har stora problem med att förstå skillnaden mellan att ligga med andra med sin partners medgivande och utan... ska det stå.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gymnastik) skrev 2020-02-27 05:00:17 följande:
    Det är inte möjligt att bli en lika stor skithög som honom så egentligen är din fråga ologisk. Det var han som knuffade den stora skithögen i rullning, så visst, det går inte återställa balansen. Jag tror på öga för ett öga. Eller kanske t.o.m ett öga för en tand.
    Absolut, det tycker jag med, skit ska ha skit och en kvinna som ligger med upptagna män är en lika stor skit hon med, men vad är det som är så viktigt med att veta varför den andra kvinnan hört av sig? På vilket sätt gör det någon som helst skillnad på att TS man är en skithög som TS mår bäst utan?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 14:08:25 följande:

Hon har skickat brevet till mig och vi har haft en lång sms- konversation där jag ställt mina frågor. Visst, jag kan inte vara säker, men hade det funnits något mer att berätta (som t ex om min man lovat henne saker eller om de haft sex fler gånger) så hade hon ju sagt det rimligtvis. Varför bara avslöja en liten del när korten ändå ligger på bordet? Jag bad henne att svara så uppriktigt hon kunde och fylla i om det fanns mer att säga och det är min uppfattning att det har hon gjort. Hon var dessutom själv i en relation kan nämnas.

Ok, och hur många ANDRA kvinnor har han legat med som du inte vet om?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 16:04:17 följande:

Det var ett misstag att skriva här. Jag behövde skriva av mig och tänkte kanske att jag kunde få hjälp med lite nya perspektiv och stöttning men det är många här som bara ser till att jag mår ännu sämre.

Men vad är det du vill höra? Sanningen eller att allt kommer bli bra? Ska vi ljuga för dig för att du ska må bättre?

Glöm inte att det inte är pga oss du mår dåligt, det är din partner som sett till att du mår såhär.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Svinigt) skrev 2020-02-27 21:47:54 följande:

Sanning är ett högst individuellt begrepp. Det finns 7 700 000 sanningar i denna värld. Eller vill du påstå att alla tycket lika?

Bitterfittor i denna tråd verkar vara älskarinnor som blivit dumpade av sina upptagna/gifta älskare. Jag förstår, det svider. Men att rättfärdiga sitt sviniga beteende genom att attackera älskarens fru är bara SVINIGT. Insikten att DU ÄR ETT SVIN är inte lätt att acceptera..

Jamen eller hur,,, Gör som du vill, sen hittar du på ett gäng bortförklaringar och kallar det för "individuell sanning"... gud så praktiskt.

Du verkar ju vara en hejare på svinologi.... du vet väl vad man brukar säga... it takes one to know oneFlört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (..'z) skrev 2020-02-28 13:56:00 följande:
    Så är det tyvärr här på Familjeliv. Det är en sida där man tror att folk skall vara vänliga, men tyvärr tar folk ut sin frustration här och kan de tolka saker negativt så gör de det.

Hoppas att det ordnar sig på något sätt för dig och att du hittar någon vettig person att prata med om det här. Ta hand om dig.
    Nja, eller visst stämmer det att vissa "tar ut sin frustration" men det finns  flera sidor på det myntet... det finns många varianter

1) De bittra

2) Ryggklapparna.... medkännande individer som klappar rygg och säger att allt kommer bli bra men kommer inte med några förslag på lösningar eller egentliga råd som kan appliceras i verkligheten utan mest medkännande plattityder.

3) De neutrala..... personer som verkar vara livrädda för att bli anklagade för att vara dömande eller bittra och säger då bara saker som är så neutralt som möjligt och helst så försiktigt uttryck som möjligt, påpekar gärna mer än en gång att de minsann inte tar sida eller dömer.

4) De skuldtyngda.... personer som själva varit otrogna och missar aldrig en chans att förklara att man måste förlåta allt rakt av, utan frågor eller krav för annars är man en bitterfitta. Helst ska den som blivit bedragen be den som varit otrogen om ursäkt för att ha "drivit" stackarn till otrohet genom att inte göra personen glad och nöjd dygnet runt. 

5) De oerfarna och naiva.... människor som tror att alla är ärliga och jättesnälla innerst inne och att vara otrogen i några år bara är ett "mänskligt misstag" givetvis framtvingat av oerhörda problem i förhållandet för ingen är ju otrogen om man inte har grova problem i förhållandet juh, Tror givetvis att alla som blir påkomna faller ner i tårar och säger sanningen rakt av för man är så tacksam över att äntligen få det ur sig...

6) De svaga.... människor som själva förlåtit en otrohet och mår egentligen inte så bra men känner att de måste rättfärdiga sitt beslut att stanna för sig själva... brukar börja med att "vi har aldrig haft de så bra"... men senare kryper det fram att de egentligen inte litar på sin partner, har fått gå på terapi, bryter ihop då och då, stannar mest för ungarnas skull...men annars har vi det jättebra...

7) De erfarna och ärrade... människor som blivit bedragna, varit naiva och gått på alla nitar och vet av erfarenhet att det sällan är så lätt som att bara "förlåta", att få klarar det i praktiken, att "det är väl bara att prova och se vad som händer" heller inte är så enkelt för att det många ggr är förknippat med en lång tids elände och fler svek och varnar därför andra att inte gå på samma misstag de själva gjort. Har själva hört alla dåliga ursäkter som finns, själva upplevt hur destruktiv en otrohet är för alla inblandade och avskyr det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (..'z) skrev 2020-02-28 14:01:02 följande:
    Nej, sanningen är en.

Åsikter är inte sanning. Åsikter är subjektiva, sanningen är objektiv. Ditt postmodernistiska ursäktande är larvigt. Man får tycka vad man vill om det som faktiskt har hänt, men det som faktiskt har hänt kan inte ifrågasättas i sig.
    Sant!
  • Anonym (jaha)
    EnAnonumius skrev 2020-02-29 08:52:18 följande:
    Skillnaden är att dessa "kategorier" gav en mycket mer nyanserad bild, än vad du gör.

Din bild är ju bara komplett svartvit.  Finns bara två lägen.

Så skall man dra slutsatsen av, (ditt inlägg) att det är barra kompletta idioter som inser att det finns nyanser i helvetet/himlen?
    Ja faktiskt är det bara kompletta idioter som alltid vill försöka få rätt och fel att låta "nyanserat"... möjligen är det nyanserat i olika skalor av vidrigt, men vidrigt är det i vilket fall som helst.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lyft blicken) skrev 2020-02-29 22:00:39 följande:
    Ojoj. Med "Allt gott" avses en hälsning, ungefär som "ha det bra". Och var i min text står det att jag "inte vill" vara trogen?  Jag vill visst det - men jag tycker inte att det är enkelt, det ska erkännas. I övrigt får jag nog säga att ditt inlägg är precis som väldigt många andra här på FL. Det vantolkar tidigare inlägg, det är konfrontativt och oerhört enkelspårigt. Inga nyanser, inga tveksamheter, ingen eftertänksamhet. 0 eller 1.  Det är när man läser sådana inlägg som man förstår varför det finns vårdnadstvister, släkt- och grannfejder. Därför att så många är så obegåvade, envisa, tanklösa och övertygade om just  D E har rätt. Milde tid...
    Och här hade vi "nyanserna" igen... fan va folk som gillar att pyssla med saker som de vet inte är rumsrena älskar att prata om nyanser... Drömmer

PS! De har rätt och det lustiga är att även du vet att de har rätt för om du hade rätt så skulle du kunna vara öppen med att du vill vara otrogen inför din partner och det vill du inte, eller hur?

Är det något som är obegåvat så är det garanterat att svika, ljuga och förnedra människor man säger sig älska, mer obegåvat än så blir det inte. Och efter som det är vad du verkar vilja göra så är du inte riktigt rätt person att prata om obegåvat.
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2020-02-28 19:41:42 följande:
    Ni glömde en kategori:

8) De kloka... De som inser att inget är svart eller vitt, att det inte finns någon sanning eller något rätt eller fel när det gäller att hantera en otrohet. Människor är olika, både de som är otrogna och de som drabbas. För svaga och osäkra personer är det bäst att separera, de grubblar och funderar för mycket på vad andra skulle gjort och vad andra tycker, misstänksamhet och tvivel gör deras liv till ett helvete. Stabila och realistiska personer blir förtvivlade och förbannade, men inser att ingen är ofelbar och att det finns värre saker än otrohet. De väger för och emot och tar beslut utifrån det, utan att låta sig styras av andras uppfattning.
    Sak samma med de otrogna. En del är notoriska, impulsstyrda, tar chansen när den kommer, ljuger kallt och gråter krokodiltårar när de avslöjas. Andra faller för frestelsen en gång, har kanske en kort relation men ångrar sig, kämpar med samvetet och gör det aldrig igen. Andra fattar först när de blir avslöjade vad de gjort och vad de riskerar, lär sig läxan och håller sig på mattan i fortsättningen.
    Nja, det fanns inget klokt alls i det...bara en massa naivt pladder och tomt BS

1) Att det inte skulle finnas någon sanning i hur man hanterar en otrohet är rent BS. Det är klart att det finns bra sätt och dåliga sätt att hantera en otrohet precis som allt annat. Ett av de sämsta sätten är att stoppa huvudet i sanden och rationalisera bort allt med korkade plattityder som "allt är inte svart eller vitt" och "det är bara mänskligt att bete sig som ett svin"

2) Allt är inte svart eller vitt betyder INTE att allt är grått, det betyder bara att VISSA saker är gråa andra inte. Och handlingar är faktiskt väldigt svartvita

3) Att vara mänsklig säger i sig inte ett skit, våldtäktsmän och pedofiler är oxå människor, betyder det att allt de gör är ok bara för att de är människor? Nej det gör det inte, mao är det uttrycket totalt intetsägande. Det säger bara att vissa människor gör korkade saker ibland, och det är ju vad vi sagt hela tiden.

4) Att det skulle vara stark och stabilt att stanna kvar med någon som sviker och ljuger är ju ren BS. Smarta och starka människor tar inte skit från andra oavsett vem det är. Starka människor klarar av att avsluta ett förhållande även om det gört ont. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mhm) skrev 2020-03-01 09:16:02 följande:
    Har du möjligen blivit bedragen själv? Är det därför du är så bitter och låst i ditt tankesätt?
    Jadå. om "låst" är detsamma som att ogilla svek, lögner och unyttjande av andras förtroende så är jag gärna "låst".

Hur är det själv? Anser du dig själv vara "öppen" för att du bedrar andra eller accepterar svek, lögner och manupulation?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mhm) skrev 2020-03-01 09:26:17 följande:
    Exakt, det finns bra och dåliga sätt att hantera en otrohet. Det som var bra för dig behöver vara bra för TS.

Jämför du TS man med profiler och våldtäktsmän? Bra där..

Starka människor gör inte vad andra anser vara rätt, starka människor gör vad som är rätt för dom själva.
    Självklart, INGEN människa mår bra av att umgås med och än mindre leva med ett falsk och maniopulativt asshole som utan problem kan gå bakom ryggen på sin partner i flera år.... och jag tror faktiskt inte du heller skulle vilja umgås med en sån person. Men att göra så mot andra går ju alldeles utmärkt.

Sluta spela dummare än vad du redan är, du vet lika bra som jag att pedofiler och våltäktsmän var ett EXEMPEL på att mänskligt beteende inte alltid är acceptabelt. Eller tolkar du alltid exempel bokstavligen? 

Eaxakt, starka människor gör inte som andra säger, dvs man går inte på otrogna människor patetiska bortförklaringar utan utgår ifrån personens handlingar som säger allt man behöver veta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Mhm) skrev 2020-03-01 17:27:37 följande:
    Nej jag bedrar inte andra och har själv inte blivit bedragen. Jag , precis som du, ogillar svek och lögner. Men jag kan också förstå att det inte så enkelt. Och ingen på FL kan egentligen förstå vad TS går igenom. Det är väldigt sällan förutsättningarna är lika för vid separation och relationskriser. Och väldigt lite av vad TS upplever och har upplevt med sin man kan förklaras på ett forum.

Hon har ställt sin fråga,fått många svar och är säkert tacksam. Du har förmedlat din syn på saken och jag min. TS har förmodligen lämnat tråden.

Livet går vidare.
    Jodå, de finns många här som varit i TS situation och vet precis vad hon går igenom. Det är därför de råder henne att lämna. Du däremot har inte varit i en sån situation och resonerar därför väldigt naivt. Men det lustiga är att trotts att du saknar all erfarenhet så anser du dig ändå veta bättre än de som har erfarenhet och kallar dem för "låsta" Drömmer

Om du läser otrohetstrådar så kommer du se samma mönster...

1) De som blivit bedragna röstar nästan uteslutande för att lämna

2) De som varit otrogna röstar nästan uteslutande för att förlåta

3) De som saknar erfarenhet resonerar lite blandat, vissa säger lämna andra resonerar som du

Vad tror du det beror på?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lyft blicken) skrev 2020-03-02 13:09:44 följande:
    Men hur svårt kan det vara att läsa innantill?  Jag. Vill. INTE. Vara. Otrogen.  Däremot är jag oerhört ofta sexuellt sugen och jag erkänner att det är ofta man är rädd för att hamna i en situation där man skulle ges chansen att vara otrogen och då inte kunna motstå.  Men det är väl för i h-vete inte detsamma som att vilja? Vilket är en aktiv önskan.  Gör liknelsen med chips - du vet att det är onyttigt, man blir överviktig - och likväl äter många för mycket chips. Därför att man inte lyckas stå emot.  Slut, frågor, repetera.
    Om du inte vill vara otrogen varför utsätter du dig medvetet för situationer som du VET att du inte kan hantera?

Om du vet att du inte klarar av motstå chips, varför har du öht chips hemma?

Det är så urbota löjligt att sitta och skylla ifrån dig med att du inte vill men saker bara sker av sig själv typ sådär som att du bara går omkring helt ovetandes, halkar och bara råkar landa naken i en säng. Det är ju bara ren bullshit. Det händer för att du SER TILL att det händer genom att SE TILL att du hamnar i situationer som du VET att du inte kommer "kunna" stå emot.

Och som någon redan nämnt, han man så extremt dålig impulskontroll att man inte kan styra över sin egen kropp så borde man söka hjälp.
Svar på tråden Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med