• Anonym (Mhm)

Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med

Tecum skrev 2020-02-26 20:49:52 följande:

Jag håller med Pentra, det minst sagt märkligt att hon hör av sig efter 3.5 år och inte i anslutning till att deras relation avslutades. Antingen är hon lite psyko eller är hon ute efter att jävlas, kanske både-och. En del personer har väldigt svårt att tåla andras stabila förhållanden, det märker vi gång på gång på FL.

TS ska inte göra något alls nu utan låta det hela sjunka in. När det lugnat sig måste hon väga för och emot, vad kostar det henne och familjen att separera, har maken lyckats att trovärdigt ångra sig och lovat att inte falla igen, kan hon förlåta få tillbaka förtroendet och gå vidare tillsammans.

Det hon absolut inte ska göra är att ta intryck av alla bitterfittor av bägge kön här på FL.

Bitterfittor var ordet.

FL är tyvärr fullt av sådana så här är inget bra ställe att få råd.

Det är lätt att tankarna spretar åt alla håll innan chocken lagt sig. Invänta parterapeuten och få lite distans. Det kommer till dig vad du måste göra.
  • Anonym (Mhm)

Hur kom det sig att kvinnan plötsligt skrev ett hatiskt sms till maken? Varför blev de ovänner?

• Anonym (Mhm)
    Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 16:04:47 följande:

Det var ett misstag att skriva här. Jag behövde skriva av mig och tänkte kanske att jag kunde få hjälp med lite nya perspektiv och stöttning men det är många här som bara ser till att jag mår ännu sämre.

Ja, många göder sin bitterhet i sådana här trådar.

Det finns bättre hjälp utanför FL.

Råden som haglar är ofta att man SJÄLVKLART ska hata mannen, sparka ut honom ta ifrån honom barnen osv. Allt är självklart.

Men det är inte självklart. Är det barn med blir problemet både två- och tredimensionellt. Att tänka rationellt kan vara svårt.

Ge det lite tid. Försök få tid för dig själv att fundera. Sen finns ju hjälp att få. Parterapeut är bra men du kanske behöver gå själv också.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-01 00:28:45 följande:

Och här hade vi "nyanserna" igen... fan va folk som gillar att pyssla med saker som de vet inte är rumsrena älskar att prata om nyanser... 

PS! De har rätt och det lustiga är att även du vet att de har rätt för om du hade rätt så skulle du kunna vara öppen med att du vill vara otrogen inför din partner och det vill du inte, eller hur?

Är det något som är obegåvat så är det garanterat att svika, ljuga och förnedra människor man säger sig älska, mer obegåvat än så blir det inte. Och efter som det är vad du verkar vilja göra så är du inte riktigt rätt person att prata om obegåvat.

Har du möjligen blivit bedragen själv? Är det därför du är så bitter och låst i ditt tankesätt?
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-01 00:46:44 följande:

Nja, det fanns inget klokt alls i det...bara en massa naivt pladder och tomt BS

1) Att det inte skulle finnas någon sanning i hur man hanterar en otrohet är rent BS. Det är klart att det finns bra sätt och dåliga sätt att hantera en otrohet precis som allt annat. Ett av de sämsta sätten är att stoppa huvudet i sanden och rationalisera bort allt med korkade plattityder som "allt är inte svart eller vitt" och "det är bara mänskligt att bete sig som ett svin"

2) Allt är inte svart eller vitt betyder INTE att allt är grått, det betyder bara att VISSA saker är gråa andra inte. Och handlingar är faktiskt väldigt svartvita

3) Att vara mänsklig säger i sig inte ett skit, våldtäktsmän och pedofiler är oxå människor, betyder det att allt de gör är ok bara för att de är människor? Nej det gör det inte, mao är det uttrycket totalt intetsägande. Det säger bara att vissa människor gör korkade saker ibland, och det är ju vad vi sagt hela tiden.

4) Att det skulle vara stark och stabilt att stanna kvar med någon som sviker och ljuger är ju ren BS. Smarta och starka människor tar inte skit från andra oavsett vem det är. Starka människor klarar av att avsluta ett förhållande även om det gört ont. 

Exakt, det finns bra och dåliga sätt att hantera en otrohet. Det som var bra för dig behöver vara bra för TS.

Jämför du TS man med profiler och våldtäktsmän? Bra där..

Starka människor gör inte vad andra anser vara rätt, starka människor gör vad som är rätt för dom själva.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-01 13:35:25 följande:

Jadå. om "låst" är detsamma som att ogilla svek, lögner och unyttjande av andras förtroende så är jag gärna "låst".

Hur är det själv? Anser du dig själv vara "öppen" för att du bedrar andra eller accepterar svek, lögner och manupulation?

Nej jag bedrar inte andra och har själv inte blivit bedragen. Jag , precis som du, ogillar svek och lögner. Men jag kan också förstå att det inte så enkelt. Och ingen på FL kan egentligen förstå vad TS går igenom. Det är väldigt sällan förutsättningarna är lika för vid separation och relationskriser. Och väldigt lite av vad TS upplever och har upplevt med sin man kan förklaras på ett forum.

Hon har ställt sin fråga,fått många svar och är säkert tacksam. Du har förmedlat din syn på saken och jag min. TS har förmodligen lämnat tråden.

Livet går vidare.
Svar på tråden Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med