• Anonym (S)

Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med

Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 11:12:19 följande:

De har inte haft en relation i 3,5 år som vissa tror. De hade sex två ggr under en treveckorsperiod vilket de båda bekräftar och under denna period messade de varandra. Efter det återgick de till att bara vara kollegor tills hon slutade. Sedan hördes de inte av alls mer än den gången för två år sedan då hon skickade messat och bad honom radera saker och sedan dess har de inte heller haft kontakt. Det senaste messet har jag som sagt fått fram med hjälp av program och hade de haft mer kontakt efter det hade även de messen kommit fram. Jag har via kartläggning med hjälp av dagbok och meddelanden även fastställt exakt vilka datum det var de hade sex så jag vet att det var isolerat till denna treveckorsperiod för 3,5 år sedan.

Spelar det någon roll överhuvudtaget? Han har bedragit dig, ljugit för dig, inte respekterat dig. Vad finns kvar för dig om du stannar?

Sedan vet du inte vad han gjort, han kan ha legat med andra, han ju t o m själv sagt det till henne. Han är en lögnare, så du kan inta vara säker på något.
  • Anonym (S)
    Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 13:41:33 följande:
    De var inte ovänner. Efter otroheten var de vanliga kollegor och umgicks som vanligt på jobb fram tills hon slutade. Att han fick det hatiska sms:et långt senare var en chock för honom och gjorde honom rädd och förvånad. I ett sms till mig skrev hon att de inte haft kontakt förutom vid ett tillfälle och det var när hon såg att han like:at en bild. Då hade hon skrivit detta hatiska sms om hur dåligt deras affär fått henne att må och att hon hoppades jag skulle få reda på det. Hon säger att hon skrev det ur ledsenhet, ilska och ångest.
    Du vet faktiskt inte ett dugg om vad de båda varit med om. Vad de pratat om, vad han lovat henne osv.
  • Anonym (S)
    Anonym (Lyft blicken) skrev 2020-03-02 13:08:35 följande:
    Men hur svårt kan det vara att läsa innantill?  Jag. Vill. INTE. Vara. Otrogen.  Däremot är jag oerhört ofta sexuellt sugen och jag erkänner att det är ofta man är rädd för att hamna i en situation där man skulle ges chansen att vara otrogen och då inte kunna motstå.  Men det är väl för i h-vete inte detsamma som att vilja? Vilket är en aktiv önskan.  Gör liknelsen med chips - du vet att det är onyttigt, man blir överviktig - och likväl äter många för mycket chips. Därför att man inte lyckas stå emot.  Slut, frågor, repetera.
    Inte lyckas stå emot?
  • Anonym (S)
    Anonym (Lyft blicken) skrev 2020-03-02 13:28:24 följande:
    Exakt. Inte lyckas stå emot. Är det obekant för dig? Lyckas du alltid, alltid stå emot erotiska förslag, onyttig mat, onödigt mycket alkohol med mera?  I så fall får jag säga grattis ity du är ett mycket, mycket rart exemplar av Homo sapiens. Och du befinner dig någonstans i kretsarna av Moder Theresa, Sibiriens ängel och Jesus.
    Jag tycker det är jävligt stor skillnad på att avstå från att ligga med någon annan jämfört med att låta bli chipsen som står framme.

• Anonym (S)
    Anonym (Lyft blicken) skrev 2020-03-02 14:27:51 följande:
    Ja, det är det. Men grundprincipen är densamma - att stå emot alternativt falla för -  en frestelse.
    Har man så dålig impulskontroll att man är rädd för att vara otrogen fast man inte vill, då får man söka hjälp.

Och nej, grundprincipen är inte densamma. För det första så förstör du inte för någon annan om du äter chips fast du inte vill. För det andra så är steget till att ligga med någon mycket större. Det går inte ens att jämföra med att stoppa näven i chipsskålen.
Svar på tråden Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med