• smulpaj01

Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med

Du försvarar och ursäktar din man till tusen, nästan så att du tycker synd om honom?

Många undrar varför älskarinnan skickade ett brev nu efter 3,5 år, men hon har faktiskt gett en (enligt mig) trovärdig förklaring. Hon mådde väldigt dåligt psykiskt vid den tiden, men efter lång tid i terapi mår hon bättre och behöver lätta sitt samvete, be om ursäkt och hoppas på förlåtelse från dig.

Men personligen tror jag att deras relation har varit mycket mer omfattande än vad de ger sken av nu. Det var ju faktiskt inte "bara" ett par ligg utan de hade en relation och med största sannolikhet har den relationen avslutas rätt nyligen.

När det gäller hennes utseende så kan jag (till skillnad från många andra) förstå hur du tänker, men faktum är att de flesta älskarinnor är fulare än frun.

Hur du väljer att göra nu kan jag inte tipsa om, det måste du reda ut själv. Men vore jag i din sits hade jag utan tvekan lämnat! Älskarinnan berättade att hon inte var den första (enligt vad han har berättat) och det tror jag hon har rätt i, hon är garanterat inte den sista heller.

Allt dravel om att han hade 40 års kris, att han blev smickrad för att hon var så ung m.m är bara trams. Däremot kanske han utnyttjade henne i en svag situation då hon inte var vid sina sinnes fulla bruk pga depressionen? Sluta ställa frågor om sexet, självklart funkade det tillräcklig bra för att göra om det.

Lycka till oavsett.

• smulpaj01
    Anonym (Mhm) skrev 2020-02-27 12:46:52 följande:

Hur kom det sig att kvinnan plötsligt skrev ett hatiskt sms till maken? Varför blev de ovänner?

Förmodligen för att mannen gjort precis som alla gifta män gör till sina älskarinnor, kom med massa lögner om att lämna ts... Kanske har hon hängt kvar i dryga 3 år men fick nog och gav upp till slut.
  • smulpaj01
    Tecum skrev 2020-02-27 19:42:25 följande:

Exakt, varför skriva om hon inte vill berätta allt? Så långt tänker inte alla bittra här, att de motsäger sig själva. Först tror de blint på det hon skriver, sen plötsligt ljuger hon och har haft ett förhållande i flera år med maken. Noll trovärdighet i såna spekulationer! 

TS, du verkar klok och sansad, du kommer att fixa det här. Många har reparerat förhållandet efter otrohet och kunnat gå vidare. Och om du så småningom väljer att trots allt separera kommer du att klara det också!

Men oj så olika man tänker. Jag anser helt tvärtom, varför skriva om en flirt och 2 usla ligg som skedde under 3 veckors tid för TRE OCH ETT HALVT ÅR SEN?

Kan man verkligen vara så naiv och blåögd så man tror på deras fabulerade story?
Svar på tråden Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med