• Tecum

Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med

Anonym (...) skrev 2020-02-26 19:32:47 följande:
    Lågt att ge henne skulden.. Det är han som är boven i dramat och många hade varit glada att någon talade om vilka de lever med innan det börjar komma krav på underhåll. Men så har vi hört Pentras flummiga inställning till otrohet tidigare..
    Jag håller med Pentra, det minst sagt märkligt att hon hör av sig efter 3.5 år och inte i anslutning till att deras relation avslutades. Antingen är hon lite psyko eller är hon ute efter att jävlas, kanske både-och. En del personer har väldigt svårt att tåla andras stabila förhållanden, det märker vi gång på gång på FL.

TS ska inte göra något alls nu utan låta det hela sjunka in. När det lugnat sig måste hon väga för och emot, vad kostar det henne och familjen att separera, har maken lyckats att trovärdigt ångra sig och lovat att inte falla igen, kan hon förlåta få tillbaka förtroendet och gå vidare tillsammans.
    Det hon absolut inte ska göra är att ta intryck av alla bitterfittor av bägge kön här på FL.

• Tecum
    Anonym (Fairykittens) skrev 2020-02-27 14:08:25 följande:
    Hon har skickat brevet till mig och vi har haft en lång sms- konversation där jag ställt mina frågor. Visst, jag kan inte vara säker, men hade det funnits något mer att berätta (som t ex om min man lovat henne saker eller om de haft sex fler gånger) så hade hon ju sagt det rimligtvis. Varför bara avslöja en liten del när korten ändå ligger på bordet? Jag bad henne att svara så uppriktigt hon kunde och fylla i om det fanns mer att säga och det är min uppfattning att det har hon gjort. Hon var dessutom själv i en relation kan nämnas.
    Exakt, varför skriva om hon inte vill berätta allt? Så långt tänker inte alla bittra här, att de motsäger sig själva. Först tror de blint på det hon skriver, sen plötsligt ljuger hon och har haft ett förhållande i flera år med maken. Noll trovärdighet i såna spekulationer! 

TS, du verkar klok och sansad, du kommer att fixa det här. Många har reparerat förhållandet efter otrohet och kunnat gå vidare. Och om du så småningom väljer att trots allt separera kommer du att klara det också!
  • Tecum
    smulpaj01 skrev 2020-02-27 22:51:33 följande:
    Men oj så olika man tänker. Jag anser helt tvärtom, varför skriva om en flirt och 2 usla ligg som skedde under 3 veckors tid för TRE OCH ETT HALVT ÅR SEN?
    Kan man verkligen vara så naiv och blåögd så man tror på deras fabulerade story?
    Ja, varför skriva och avslöja otrohet och ändå LJUGA! Det känns helt meningslöst i min värld, antingen är man tyst eller säger man som det är. Det var ju inte så att TS kom på dem och att älskarinnan ville försvara sig och älskaren utan hon skrev "out of the blue" på eget initiativ. Om det är som du tror, då är hon störd på riktigt...
  • Tecum
    Anonym (Desculpa) skrev 2020-02-28 15:35:09 följande:
    Jättebra analys!

Förlåt men kan inte låta bli att fylla i lite till på ovanstående punkt.
    ....Och som vill att andra också ska begå samma misstag, för att slippa känna sig ensamma. Rädda för att de möjligen är naiva men det känns alltid lite lättare om fler är naiva tillsammans. Samtidigt som det är en fördel att kunna försvara sitt beslut inför sig själv.
    Ni glömde en kategori:

8) De kloka... De som inser att inget är svart eller vitt, att det inte finns någon sanning eller något rätt eller fel när det gäller att hantera en otrohet. Människor är olika, både de som är otrogna och de som drabbas. För svaga och osäkra personer är det bäst att separera, de grubblar och funderar för mycket på vad andra skulle gjort och vad andra tycker, misstänksamhet och tvivel gör deras liv till ett helvete. Stabila och realistiska personer blir förtvivlade och förbannade, men inser att ingen är ofelbar och att det finns värre saker än otrohet. De väger för och emot och tar beslut utifrån det, utan att låta sig styras av andras uppfattning.
    Sak samma med de otrogna. En del är notoriska, impulsstyrda, tar chansen när den kommer, ljuger kallt och gråter krokodiltårar när de avslöjas. Andra faller för frestelsen en gång, har kanske en kort relation men ångrar sig, kämpar med samvetet och gör det aldrig igen. Andra fattar först när de blir avslöjade vad de gjort och vad de riskerar, lär sig läxan och håller sig på mattan i fortsättningen.
Svar på tråden Fick ett brev från tjejen han varit otrogen med