Han har varit sur på mig i dagar
Hej. Vänder mig hit för jag vet inte vad jag ska göra längre... Jag och min pojkvän var på en weekendresa i helgen med hans kompisar, jag blev snabbt vän med dom och tyckte allt var jätte trevligt, vi är ganska nyliga partners så hade aldrig träffat dessa förut. Iallafall så fick jag reda på en grej min pojkvän gjort för något år sedan åt dessa vänner.
Saken är obetydlig i tråden för det som är grejen är att jag ville ta upp detta med min pojkvän. Och jag gjorde det, både lördag kväll och sön eftermiddag. Jag blev en aning svartsjuk kanske, hade många frågor, ett par irrationella frågor också, jag har lätt för att skena iväg och inte lyssna på det som sägs utan lyssnar hellre på mina hjärnspöken. Jag hade svårt att förstå min pojkväns och vännernas sida så det drog väldigt mycket ut på samtalet, så långt så att jag verkligen såg hur dåligt jag fick min pojkvän att må. Detta var då söndag eftermiddag.
Nu är det ju då onsdag och min pojkvän är fortfarande nere över att jag gjorde en så stor sak av denna grej, men jag hade faktiskt väldigt svårt att förstå där i stunden, nu i efterhand så är det nog pga mina egna åsikter och osäkerhet som gjorde att jag inte kunde se att folk inte behöver tänka som jag. Och detta har jag berättat åt honom, har sagt förlåt för att jag fått honom att må dåligt också och sagt att jag ska försöka förbättra mig i att inte slänga ur mig irrationella påståenden osv... Han är fortfarande nere för att han tycker det inte alls var värt att förstöra vår tid tillsammans pga en sån här sak, han tycker att det var så jävla onödigt.
Vad ska jag göra nu då? (Vi bor inte tillsammans) Låta honom vara tyst? Eller försöka prata/skriva normalt med honom om något annat? Eftersom vi redan pratat om problemet och jag tror inte han vill prata mer om just det. Men det har aldrig hänt att han hållit fast vid något såhär länge, även om vi haft flera liknande situationer... Men nu verkar det helt ha stannat? Är det min uppgift att rädda honom eller ska jag låta honom komma till mig nu? Jag vet inget och det har gått dagar ...