Inlägg från: Anonym (kaffedraken2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffedraken2)

Också trött på att ta första steget?

Anonym (Man som lyckas) skrev 2020-02-29 08:16:00 följande:

Jag är nog rätt bra på att läsa signaler från kvinnor. Har inga problem med att få till det. Men jag måste säga att rätt många kvinnor är dåliga på ge signaler som en normal människa kan uppfatta. Alltså, om de är intresserade. Jag är inte typen som kör på tills jag får ett tydligt avvisande utan lyckas skapa en bra kontakt genom att se kvinnan och intressera mig för henne och locka henne till att prata om sig själv.

Så jag har inga problem alls att bli kompis med kvinnor. Men får jag då inga som helst signaler om att hon kan tänka sig nåt mer så driver jag inte heller det vidare åt det hållet utan låter det stanna på kompisstadiet. Ibland har jag senare fått veta att hon blivit besviken för att jag inte tog initiativet.

Jag har skrivit samma i mina trådar. Men de flesta svarade att normala och sociala män har lärt sig att läsa av kvinnors signaler.
    Den senaste jag träffade fick jag inga signaler från alls. 2 år senare berättade hon att hon hade velat göra saker, men att jag skulle ha tagit första steget.
  • Anonym (kaffedraken2)

Och en annan yngre tjej som jag jobbade med och blev kär i. Jag tyckte att vi fick bra kontakt, då vi jobbade tillsammans i över 1 år. Jag tror att hon flirtade ibland och att jag fick signaler. 
    De flesta här visste att hon inte var intresserad, och jag var dum i huvudet som inbillade mig att en yngre tjej kände nåt sånt för mig. Det är typiskt män. Att ha huvudet uppe i sin egen röv ungefär.

Svar på tråden Också trött på att ta första steget?