Också trött på att ta första steget?
Jag är nog rätt bra på att läsa signaler från kvinnor. Har inga problem med att få till det. Men jag måste säga att rätt många kvinnor är dåliga på ge signaler som en normal människa kan uppfatta. Alltså, om de är intresserade. Jag är inte typen som kör på tills jag får ett tydligt avvisande utan lyckas skapa en bra kontakt genom att se kvinnan och intressera mig för henne och locka henne till att prata om sig själv.
Så jag har inga problem alls att bli kompis med kvinnor. Men får jag då inga som helst signaler om att hon kan tänka sig nåt mer så driver jag inte heller det vidare åt det hållet utan låter det stanna på kompisstadiet. Ibland har jag senare fått veta att hon blivit besviken för att jag inte tog initiativet.
Slutsatsen jag drar av det är att vissa kvinnor menar att om de är passiva och inte direkt avvisande så betyder det att det är grönt ljus men det är helt upp till mannen att ta alla avgörande initiativ. Och då kan jag bara säga att det är hennes förlust. För de män de får som går vidare då är såna som inte är bra på att läsa av signaler utan bara kör på och sexet med en sån riskerar att bli dåligt eftersom han inte heller lär lyssna in vad kvinnan är intresserad av. Och om det leder vidare till en relation så lär den inte heller bli särskilt bra.
Så jag "lyckas" bara med kvinnor som själva aktivt visar intresse. Hur ska jag annars kunna veta om de är intresserade? Kvinnor måste ta sitt ansvar också i dejtingprocessen och inte bara lägga allt ansvar på mannen. (OBS! Syftar inte på situationer där män är både blinda och döva för avvisanden utan där kvinnor är besvikna på att inte mannen kan läsa av deras tysta medgivande.) Om vissa män är totalt värdelösa på att läsa av signaler så är vi andra som är lite mer lyhörda för den skull trots allt inte tankeläsare.