Anonym (S) skrev 2020-02-28 06:46:16 följande:
Vad innebär det? Har du blivit helt passiv i relationsskapandet eller bara slutat gå fram till okända kvinnor/vara den första som bjuder ut.
För är man helt passiv är det nog väldigt svårt oavsett kön. Alla, både män och kvinnor behöver nån form av gensvar för att gå vidare. Jag var aktiv och tog initiativ när jag var ung och "dejtade". Men jag skulle ju aldrig tai initiativ om jag inte fick något gensvar. Ofta är det ju en hel del steg man tar innan man bjuder utnågon där man känner av varandra. Och även om man inte vill vara den som bjuder ut (man eller kvinna)så behöver man vara med i det spelet
Om jag ser till de kvinnor som var extra populära nör jag var ung var de väldigt bra på det spelet. De var långtifrån passiva även om de kanske inte var den som bjöd ut, men det visste precis bur de skulle bete sig för att skapa och upprätthålla intresse.
Så om du tänker attdu ska göra som tjejer alltid gjort behöver du dels tänka på alla de små stegen som tjejer oftastgör och har gjort, samt som någon påpekade ovan att de tjejer som får uppvaktning "från ingenstans" är liten grupp extra attraktiva (och ofta unga) kvinnor. Hör man inte till den gruppen behöver man jobba på andra sätt för att få uppmärksamhet.
Nej jag har lagt ner det helt och hållet och accepterat att jag aldrig kommer ha ett förhållande. Jag är för blyg för att ta första steget och eftersom tjejer aldrig visar om dom är intresserade så blir det inte lättare. Visst jag har hört ibland från andra att tjejer har varit intresserade men dom har aldrig visat det för mig. Det tar bara energi att längta efter något som man aldrig kan få.