Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Också trött på att ta första steget?

Anonym (Stina) skrev 2020-02-26 07:55:09 följande:

Som bisexuell kvinna upplever jag att det är stor skillnad på hur män och kvinnor raggar. Många män saknar helt känselspröt och inväntar inte ögonkontakt och blicken som tyder på ett samförstånd i sökandet.

Många män fattar inte heller när man inte är intresserad utan fortsätter med sina tafflig raggningsförsök trots att man inte visar minsta tecken på att vara intresserad vissa män är så extremt dåliga på att läsa signaler att dom i princip behöver två hårda pungsparkar för att fatta att man inte är intresserad. Självklar blir man frustrerad om man hela tiden raggar utan respons men om man väntar in blickar och andra signaler så behöver man inte lägga tid och energi och bli frustrerad över att man raggar och raggar men inget händer.

Nu står det i och för sig inte att ts misslyckas. Han kanske tycker att det går bra, men är tråkigt bara? Men kan man inte läsa signaler och stöter på en massa folk som inte är iintresserade som du skriver blir det nog extra jobbigt. En massa onödig tid ...

Vill man leva singelliv och träffa många nya blir nog själva "raggandet" ganska tråkigt till slut för vissa. Andra tycker nog att hela grejen med flirtande, skapa intresse osv är jätteroligt. Om man tycker att det är supernobbivt ka ske den typen av liv i te är rätt väg längre?
  • Anonym (S)
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 08:01:45 följande:

Ja, det är nog helt enkelt så att jag är kass på sånt där. Det är ju också tröttsamt, att ha noll koll 

Men är det inte att misslyckas som du är trött på då om du gör det ofta? Skulle det vara lika tråkigt att ta initiativ om de flesta visade intresse tillbaka?
  • Anonym (S)
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 08:09:14 följande:

Nej, det går verkligen inte bra. Så att jag misslyckas är ingen överdrift. Är inte direkt typen som raggar på allt, är t ex inte ute på krogen längre. Det är mer att jag träffat tjejer jag gillat, i olika situationer, och så har jag försökt (som män "ska") och fått nej. Då blir det tröttsamt.

Hade det varit lite balans, som en annan skrev, att tjejer raggar lika ofta på honom, då hade det varit roligare.

Men alla kan inte vara likadana förstås.

Men, tänker du att raggar på fel personer då? Och att det finns de som är intresserade och som skulle ragga på dig om könrollerna vore annorlunda? Och att du då skulle vara intresserad av dessa/uppskatta att bli uppmärksammad av någon?

Eller är du mer besviken för att få personer som du gillar gillar dig tillbaka?
  • Anonym (S)
    Anonym (sh) skrev 2020-02-28 00:06:49 följande:

Jag är kille och eftersom jag var rätt blyg och rädd för att göra bort mig så fick jag alla det med tjejer gjort så jag har lagt ner det. Hade varit så skönt om det även funnits tjejer som visat intresse då hade man kanske klarat det lättare. Men jag känner inga som har förhållanden där tjejen tagit första steget.

Vad innebär det? Har du blivit helt passiv i relationsskapandet eller bara slutat gå fram till okända kvinnor/vara den första som bjuder ut.

För är man helt passiv är det nog väldigt svårt oavsett kön. Alla, både män och kvinnor behöver nån form av gensvar för att gå vidare. Jag var aktiv och tog initiativ när jag var ung och "dejtade". Men jag skulle ju aldrig tai initiativ om jag inte fick något gensvar. Ofta är det ju en hel del steg man tar innan man bjuder utnågon där man känner av varandra. Och även om man inte vill vara den som bjuder ut (man eller kvinna)så behöver man vara med i det spelet

Om jag ser till de kvinnor som var extra populära nör jag var ung var de väldigt bra på det spelet. De var långtifrån passiva även om de kanske inte var den som bjöd ut, men det visste precis bur de skulle bete sig för att skapa och upprätthålla intresse.

Så om du tänker attdu ska göra som tjejer alltid gjort behöver du dels tänka på alla de små stegen som tjejer oftastgör och har gjort, samt som någon påpekade ovan att de tjejer som får uppvaktning "från ingenstans" är liten grupp extra attraktiva (och ofta unga) kvinnor. Hör man inte till den gruppen behöver man jobba på andra sätt för att få uppmärksamhet.
Svar på tråden Också trött på att ta första steget?