Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Också trött på att ta första steget?

Som bisexuell kvinna upplever jag att det är stor skillnad på hur män och kvinnor raggar. Många män saknar helt känselspröt och inväntar inte ögonkontakt och blicken som tyder på ett samförstånd i sökandet.

Många män fattar inte heller när man inte är intresserad utan fortsätter med sina tafflig raggningsförsök trots att man inte visar minsta tecken på att vara intresserad vissa män är så extremt dåliga på att läsa signaler att dom i princip behöver två hårda pungsparkar för att fatta att man inte är intresserad. Självklar blir man frustrerad om man hela tiden raggar utan respons men om man väntar in blickar och andra signaler så behöver man inte lägga tid och energi och bli frustrerad över att man raggar och raggar men inget händer.

• Anonym (Stina)
    Anonym (XY) skrev 2020-02-26 08:23:54 följande:

Som jag tolkar det så är det din sociala kompetens som behöver förbättras.

Du behöver lära dig "spelet" innan, under och efter "uppraggningen". Tolka och ge rätt signaler.

Precis som Stina skriver så är det många som är otroligt klumpiga (av båda könen).

Att börja förföra med blickar och leenden är alltid en bra start och sedan lära sig hur man tar kontakt på ett sätt som känns bekvämt för båda.

Upplever det dock som att det är betydligt vanligare att män har svårt att tyda signaler och läsa in. Kan visserligen bero på att de kvinnor som raggar på mig eller som jag raggar på är bisexuella eller rent lesbiska.

Man bör i detta sammanhang nämna det klassiska hovmästarknepet. Det vill säga inget får folk på så gott humör och öppna för kontakt som att känna sig sedda. Har en manlig bekant som brukar säga att han har nästan hela sitt sexliv tack vare Efva Attling. Inget är en så bra konversationsstartare för en kvinna som att få uppmärksamhet av typen vilket snyggt halsband. Att lära sig några vanliga designers och att känna igen vissa dofter är guld värt.
Svar på tråden Också trött på att ta första steget?