Inlägg från: Anonym (XY) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XY)

Också trött på att ta första steget?

Saknar alternativet:

"Behöver inte alltid ta första steget"

Men vill jag ha kontakt och hon inte agerar så är det upp till mig resonerar jag...
    Handlingskraft är attraktivt...

Annars är min erfarenhet att jag nog blir uppraggad lika ofta som att jag tar första steget. (Då pratar jag om de som jag är intresserad av)

• Anonym (XY)
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 07:44:30 följande:
    Och så finns det andra män som inte har samma erfarenheter som dig, som inte blir uppraggade lika ofta som vi måste ta första steget. Vem vet, kanske du också hade varit less då?

Naturligtvis men man måste våga. Det handlar om att skaffa sig erfarenhet.

Jag har lärt mig att ta en avspisning precis som många av de som raggar på mig måste kunna ta att jag inte är intresserad.
    Men det underlättar att ha erfarenhet och det bygger självkänsla som också är attraktivt.

• Anonym (XY)
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 08:09:14 följande:
    Nej, det går verkligen inte bra. Så att jag misslyckas är ingen överdrift. Är inte direkt typen som raggar på allt, är t ex inte ute på krogen längre. Det är mer att jag träffat tjejer jag gillat, i olika situationer, och så har jag försökt (som män "ska") och fått nej. Då blir det tröttsamt.
    Hade det varit lite balans, som en annan skrev, att tjejer raggar lika ofta på honom, då hade det varit roligare.
    Men alla kan inte vara likadana förstås.

Som jag tolkar det så är det din sociala kompetens som behöver förbättras.
    Du behöver lära dig "spelet" innan, under och efter "uppraggningen". Tolka och ge rätt signaler.

Precis som Stina skriver så är det många som är otroligt klumpiga (av båda könen).

Att börja förföra med blickar och leenden är alltid en bra start och sedan lära sig hur man tar kontakt på ett sätt som känns bekvämt för båda.

• Anonym (XY)
    Anonym (Stina) skrev 2020-02-26 08:42:20 följande:
    Upplever det dock som att det är betydligt vanligare att män har svårt att tyda signaler och läsa in. Kan visserligen bero på att de kvinnor som raggar på mig eller som jag raggar på är bisexuella eller rent lesbiska.

Man bör i detta sammanhang nämna det klassiska hovmästarknepet. Det vill säga inget får folk på så gott humör och öppna för kontakt som att känna sig sedda. Har en manlig bekant som brukar säga att han har nästan hela sitt sexliv tack vare Efva Attling. Inget är en så bra konversationsstartare för en kvinna som att få uppmärksamhet av typen vilket snyggt halsband. Att lära sig några vanliga designers och att känna igen vissa dofter är guld värt.

Nu är det tack och lov inte så många män som raggar på mig så jag har inte den erfarenheten.

Efva Attling var ett bra exempel... alla älskar att tala om sig själva och att prata om sina smycken är ju en fantastiskt bra start. Vet faktiskt inte hur jag gör men humor, uppmärksamhet på detaljer och intresse brukar vara uppskattat.

• Anonym (XY)
    Anonym (Arena) skrev 2020-02-26 08:46:11 följande:
    När jag var yngre så räckte det att tjejen var snygg. Nu vill man mer känna att det finns nåt där, att man får kontakt. Och det har jag trott många gånger. Blickar, leenden, flirtande (som jag uppfattat det åtminstone), och att vi pratat, fått kontakt. 

Jag har en god vän som alltid blir kompis... han är alldeles för "gentlemannamässig" och ger inte klara signaler över att han är intresserad på annat sätt.

Tjejerna tröttnar eller uppfattar inte alls att han vill mer. Så massor med tjejkompisar och han är missnöjd eftersom han alltid blir friendzonad.
    Tyvärr blir det en ond cirkel då hans ökade osäkerhet gör honom än otydligare.

• Anonym (XY)
    Anonym (sh) skrev 2020-02-28 22:10:24 följande:
    Nej jag har lagt ner det helt och hållet och accepterat att jag aldrig kommer ha ett förhållande. Jag är för blyg för att ta första steget och eftersom tjejer aldrig visar om dom är intresserade så blir det inte lättare. Visst jag har hört ibland från andra att tjejer har varit intresserade men dom har aldrig visat det för mig. Det tar bara energi att längta efter något som man aldrig kan få.
    Rädsla är den sämsta drivkraften, den håller dig tillbaka och ger dig ingen utveckling. Det är drivkraften bakom främlingsfientlighet och spär på dålig självkänsla.
    för din egen skull, våga! Du har inget att förlora, bara massor att vinna!
    Det kräver mod men blotta dig, de som tycker illa vara är inget att ha, de som responderar positivt är de som du kan respektera och eventuellt vilja ha. 
Svar på tråden Också trött på att ta första steget?