Russin112 skrev 2020-03-30 08:55:07 följande:
Nej jag förstår hur du tänker men som jag har förstått det så gör man inte ens ultraljud i alla kommuner... jag menar jag ska börja med min dubbla dos nu när jag får mens och jag har inte sexförbud innan ultraljud trots ovissheten om hur jag reagerar på de.
Jag läste en blogg av en tjej som hade testat letrozol i 6-7 månader och skulle istället få göra IVF, i väntan på IVF fortsatte hon med letrozol (utan läkarens vetskap) hon ökade även till 3 tabletter och nu har hon barn :D
Jag är för ny i "bebis-görar-djungeln" så vågade inte ta Letrozol på egen hand utan uppföljning. Hade jag haft några månaders försök bakom mig hade jag nog gjort annorlunda. Men det känns OK nu, det har landat.
Jag tog prover som visade att jag är i hormonell fas med mig själv vilket åtminstone ger mig möjlighet att följa min egen cykel medans jag väntar. Försöker ha koll med ägglossningtest och kör även temp- och sekret-checks. Lagon aktivitet på det. Har jag inte fått spontan mens (och därmed kanske även ägglossning) i början på maj ska jag ta en kur Provera igen och ta dubbel kur Letrozol efter den.
Hoppas att allt flyter på och att fertilitetsklinikerna fortsätter med behandlingar genom den här krisen.