Anonym (M) skrev 2021-01-31 07:41:21 följande:
Ja den är så hemsk! Trodde inte att de skulle vara såhär jävla jobbigt :(. Mina kompisar behöver bara titta på en kille så blir de gravida. Och de känns som att alla i min bf grupp är/blir gravida hela tiden eller redan fött barn.
Okej känns de skönt att de finns ett ?slut? på kurerna?
Vad bra att ni har pengar undansparat då slipper ni stressen med pengar iaf <3
Hur lång tid tog de att få till ert första barn?
Han är 18 månader :) så nästan lika gamla!
Ja, då är de ju verkligen jämngamla! Hade önskat ha typ två år mellan barnet, men inser ju nu att man får ta vad man får. Jag blir glad bara jag får en till unge, men finns ju en viss stress i känslan att det blir längre och längre mellan barnen för varje försök.
Vi började försöka i maj 2017. Sökte hjälp i oktober 2017 och fick då diagnosen PCOS. Höll sedan på jättelänge att försöka hitta rätt dosering. När jag till slut lyckades hitta rätt dosering (trippel dos) tog det 3 försök innan jag blev gravid i augusti 2018, vilket sedan slutade i ett väldigt långdraget MA. Kunde till slut börja försöka igen och efter tredje Letrozolkuren blev jag gravid igen i januari 2019 vilket resulterade i sonen. Så totalt försökte vi ju i ett år och sju månader.
Nu blev jag återigen gravid på tredje försöket men fick missfall. Tycker det känns jätteskönt att se ett slut på Letrozolen och att då lite mer släppa kontrollen till någon annan. Skulle jag hinna bli gravid på de två Letrozol-kurerna är det bara en bonus.
Skönt ändå att det gick enkelt för er med första barnet så att ni inte behöver uppleva det här två gånger, det håller verkligen på att suga musten ur mig nu. Orkar inte fler bakslag.