Vicki89 skrev 2021-02-15 12:12:07 följande:
Skönt att höra! Då håller vi tummarna! När vi försökte med sonen fick jag remiss till IVF innan ett år hade gått som blev godkänd, skulle börjat med IVF samma månad som jag blev gravid med sonen så det behövdes aldrig. Men min gyn då sa att det där med ett år inte ska räknas om man har en bekräftad diagnos, att något är ?fel? eller vad man ska säga.
Anonym (M) skrev 2021-02-15 10:26:18 följande:
Exakt den känslan jag också haft! Har varit väldigt orolig. Min oro var befogad den största äggblåsan låg på 13 mm CD 12. De två andra gångerna jag varit där har de legat på 20 mm och 24 mm på CD 13. Såå ja jag vet inte jag ska ta äl-test på ons em och får jag utslag ska jag ta sprutan. Dock har jag aldrig någonsin fått utslag på äl-test så tror tyvärr inte att de funkar på mig.
Är de vanligt att man hela tiden måste öka letrozol dosen? Om ja, någon som vet varför?
Russin112 och Vicki89 håller tummarna att det går bättre för er<3
Usch vad tråkigt att höra. :( Hur många tabletter tar du nu? Jag fick också öka successivt till 3 tabletter per dag. Med 2 tabletter blev det ägglossning ibland och ibland inte så då fick vi öka. Hoppas ändå att den där på 13 kan växa till sig fint så att du ändå kan få en ägglossning, det har hänt mig förr, även om jag behövt vänta lite längre inna jag fått utslag på äl-stickan då.
Det där är så märkligt, jag frågade henne idag och sa att jag har hört att PCOS räknas som "att något hindrar graviditet" och hon sa nej, de är ett år som gäller med pcos... vilket tidigare nekande av remiss även sa, men det som avgör verkar helt enkelt vara vem som bedömer den. olika bud om allt från alla när det kommer till fertilitet