MiniNin skrev 2020-03-29 00:35:34 följande:
Behandlingen med Letrozol innefattar ju en del besök med ultraljud för att kolla mognad och så. Antar att det är den risken de inte vill ta eftersom jag hade en förkylning. Det kan jag förstå iofs, en cykel är ju bara en cykel.
Men rädslan för att det inte kommer ges behandlingar framöver är ju något annat. Har läst att många sjukhus får organisera runt sin personal och tänker då att det kommer gälla fertilitetsklinker så småningom. Den där känslan av hjälplöshet liksom, den där känslan att ha något att se fram emot bara försvinner nu i den här krisen.
Har tänkt på att jag kunnat ta Letrozol "som vanligt" men eftersom jag bara hunnit ta en enkeldos så har jag ingen aning om hur den påverkar mig om jag skulle ta dubbeldos (som var planen). Jag har varit så trygg i att man får ultraljud under behandlingen och "going rogue" känns skrämmande.
Men skrämmande även att missa chansen. Att bara få vänta. Hur säkert är det att ta utan uppföljning, utan koll? Har någon gjort det? Hur var era erfarenheter?
Nej jag förstår hur du tänker men som jag har förstått det så gör man inte ens ultraljud i alla kommuner... jag menar jag ska börja med min dubbla dos nu när jag får mens och jag har inte sexförbud innan ultraljud trots ovissheten om hur jag reagerar på de.
Jag läste en blogg av en tjej som hade testat letrozol i 6-7 månader och skulle istället få göra IVF, i väntan på IVF fortsatte hon med letrozol (utan läkarens vetskap) hon ökade även till 3 tabletter och nu har hon barn :D