Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Letrozol, PCO

barnlängtan2021 skrev 2020-11-22 08:38:43 följande:

Ja förstår också att det är för tidigt att känna men har funderat på om ägget fick fäste kanske.

Vissa påstår ju att de kan känna det. När jag blev gravid kände jag ingenting förens vecka 5 men de är ju individuellt :)
  • Russin112
    akalei skrev 2020-11-24 09:42:53 följande:

Hej alla! Ville bara berätta att vi nu fått svar på snabbanalysen av moderkaksprovet och att DET SÅG BRA UT!!! <3<3<3 Är så obeskrivligt glad och lättad!!!!!!!

I snabbanalysen så kollar de på trisomi 13, 18 och 21 och det kan man alltså utesluta nu :) :) Eftersom jag fick en så extremt hög risk på KUB så kommer man även att göra en fullständig kromosomanalys men det tar ganska lång tid, typ flera veckor. Risken att man hittar något där är dock väldigt mycket mindre. Om det ser bra ut blir det även ett utökat/riktat UL men jag känner mig ganska lugn inför det då man i de fall jag läst om främst verkar hitta hanterbara missbildningar som går att behandla/operera (typ klumpfot eller små hål i hjärtat som kan opereras etc).

Så en del kontroller kvar innan man kan andas ut 100% men känns ändå som att vi har ?avverkat? det värsta vilket känns heeeeeeeelt underbart. Nu tänker jag vara optimistisk och hoppfull :) :) :) :)

Åh vad härligt att höra!! Så skönt!!!
  • Russin112
    Anonym1Ha skrev 2020-11-22 20:49:53 följande:

Tack! Kände mig positiv efter din kommentar! Det kanske inte går på första ivf men klart vi hoppas på bebis på ett eller annat sätt nu!! Kom igen kroppen <3

Vad bra :) har för mig att man har typ 70 % chans till graviditet vid varje insättning så vid 3 insättningar har man ju otroliga odds :D
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-11-25 12:34:49 följande:

Kollade faktiskt på en sån vagn häromdagen på nätet och tänkte att man behöver "känna på" innan man köper. Så det ska vi göra, när det känns bra.

Har tid vid 14.00 på fredag :) Har haft några dagar där oro spökat lite så hoppas att allt ser fint ut.

Hur har det gått för dig idag? :)
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-11-27 17:43:35 följande:

Hej!

Ultraljudet visade idag en liten en med ett fladdrande hjärta som mätte ca 17 mm <3. Allt såg fint ut och var precis som det skulle. Phew!

Det var verkligen speciellt och ligga där i gynstolen och se vårt barn där på skärmen. Helt obeskrivligt. Hade lite svårt att ta in alla känslor för filmade hela undersökningen för att kunna visa min man sen.

Men i alla fall, enligt ultraljudet (och sista mensen första dag) är jag i 8+1 men kommer fortsätta räkna utifrån ägglossningen så är i 7+6 idag.

Fick med mig en bild hem. Vi är SÅ lättade och glada och tänker att vi nu kan slappna av lite grann och se framåt! En månad till KUB!

Stort grattis <3 måste kännas helt fantastiskt!!!
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-01 21:08:00 följande:

Tack för all input!

Vi har nog bestämt oss för att göra precis så som CairoCarro skrev. Jag tänker att jag väntar någon dag med att ta sprutan, och då hoppas på att båda äggblåsorna har hunnit mogna för att på så sätt maximera våra chanser till graviditet. Är ju inte det läkaren sa att vi skulle göra, men samtidigt sa ju hon att det gick bra med en tvillinggraviditet om det skulle bli så. Det är ju väldigt liten chans att det skulle bli så hur som helst tänker jag. Det kan väl omöjligt skada om jag skulle ta sprutan någon dag senare, eller är det dumt av mig att göra så? Vad tycker ni?

Idag var blåsorna på 14 och 18, hade ni tagit sprutan imorgon (onsdag)kväll eller torsdag kväll?

Oj vad spännande med två blåsor! Det hade jag med! Dock ena på 15,5 och andra på 12,8 jag väntade två dagar efter de måtten och tog sedan sprutan. (19,5 och 16,8) räknar jag att dem bör ha varit när jag tog sprutan, med det sagt hade jag, i din situation tagit sprutan ikväll. Då bör ena vara 16 och andra 20! Lycka till!!
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-03 20:40:06 följande:

Negativt ägglossningstest ikväll, så nu är sprutan tagen! Ska bli spännande att se om det går vägen nu, hade blivit den finaste julklappen om det ville gå vägen. <3

BIM omkring 18-19/12.

Hur går det för er andra? Var i cykeln befinner ni er?

Vad spännande!

Håller med dig, det vore en fantastisk julklapp! Håller allt som går att hålla för att det tar sig:)

Jag är på ovitrelle +12 idag så tänkte testa imorgon... känns dock som att mensen kommer:/
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-05 20:18:15 följande:

Hej igen allihop!

Tog ju Ovitrelle i torsdags kväll, läkaren sa att ägglossning skulle inträffa 24-36 timmar efter sprutan, men jag tycker att jag har ägglossningssmärta nu, 48 timmar efter sprutan, ganska kraftig. Har inte känt något förrän nu. Någon annan av er som har tagit sprutan och vet om det kan hända att man får ägglossning lite senare än de 36 timmarna?

De tar mellan 24-48 timmar:)

Jag har fått likt dig, att de gjort ont 2/4 gånger, 48 timmar efter.
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-06 08:38:12 följande:

Skönt att höra, tack! Nu får vi bara hoppas att något (eller båda) av äggen tar sig! Så spännande!

Hur går det för dig Russin112? Kom mensen? Ny runda Letrozol nu?

Hoppas hoppas :)

Mensen har inte kommit än men fortfarande negativt gravtest :/ ovitrelle + 15 idag. Men lite svårt att veta för mig när bim är då de har varit så varierande, en gång kom mensen på ovitrelle + 13, en gång ovitrelle + 17 och första gången jag fick äl av letrozol blev jag gravid och plussade på ovitrelle + 15. Så jag har inget riktigt att förhålla mig till... hoppas bara på att ägglossning verkligen har ägt rum.
Svar på tråden Letrozol, PCO