Letrozol, PCO
Jag hade helt negativt ovitrille + 12 så ge inte upp hoppet riktigt än!
Har fortf ömma bröst, tempen hög och har inte sett skymten av några spottings/bruna flytningar ännu vilket jag alltid brukar få några dagar innan mens
Jag hade helt negativt ovitrille + 12 så ge inte upp hoppet riktigt än!
Låter ju ändå lovande!
Jag hade som sagt negativt dag 12 så tog inget mer förens dag 15 (bara för att utesluta graviditet då jag skulle iväg på semester och tänkte dricka vin) och inget vin blev de för mig minsann :D
Du får uppdatera oss!
Superont i bröstvårtorna, ?mensvärk? och illamående.
(Kräktes imorse) :/ men är glad för alla tecken även fast de är spya!
Ovitrelle+13 och fick negativt test igen nu på morgonen, börjar tro att det inte gick denna månad heller:(
Åh... :/ men ge inte upp förens om mensen kommer!
Innan den kommer finns de fortfarande en chans att du är gravid!
Hej! Mina aviseringar för den här tråden har klöddat men gick in idag och då har mycket hänt! Har varit och lämnar blodprov för en stund sen och väntar nu in mitt besök med ultraljud kom 14.00 idag.
Russin112 - så skönt att du fått bekräftat även med digitalt test! Spännande att läsa om dina gravidsymptom, fortsätt gärna uppdatera oss om allt du känner, tänker och upplever så länge du känner för det. Grattis än en gång!
amandakollb - hoppas SÅ att du får ett positivt test här i veckan! När man blir gravid ökar ju oftast HCG väldigt mycket i starten så det kan nog skilja mycket från dag till dag? Fortsätt testa nu! Kommer mensen så är det såklart tråkigt men då har du i alla fall en ägglossning och ett bra försök i ryggsäcken innan du startar om igen. Visst skulle det hinnas med innan din klinik stänger i så fall?
Anonym1Ha - tack för peppen!
Zamaso1 - har förstått att en hjärtformad livmoder räknas som en riskgraviditet med bl.a. låg födselvikt, förtidig födsel eller kejsarsnitt. Jag tycker det är väldigt beklagligt att du fått läsa om det här i din journal utan att någon vårdpersonal berättat och haft en dialog om det med dig. Om jag hade varit du hade jag tagit upp det så fort som möjligt och krävt information så du kan få förståelse för situationen och förbereda dig på eventuella konsekvenser! Hoppas såklart att allt går bra för dig. Lycka till!
Hej!
Äntligen kan jag komma med lite bättre nyheter! :) Blodproven visade idag på skyhöga östradiolvärden, alltså händer det faktiskt något! VUL visade att slemhinnan börjat växa och att en äggblåsa nu tagit sig över spärren. Den var typ 11-12 mm och man kan anta att den fortsätter växa med rätt stimulans. Ska ta två sprutor till, samma dos på 100 IE idag och imorrn och sen in för nytt blodprov och VUL på onsdag morgon.
Eftersom östradiolet var så högt (antar att det var därför) så finns risk för överstimulering och det är därför man fortsätter på samma dos i några få dagar så att man hinner avbryta om det blir en explosion.
16 dagar med sprutor har äntligen gett något och jag känner mig lite mer hoppfull idag!)