MiniNin skrev 2020-09-27 12:25:45 följande:
Det var minsann inte lite mys det! :) Kör på!
Jag har fått råd att ta test Ovitrelle+17 så det blir nästa söndag, 4/10. Förra cykeln fick jag mens på Ovitrelle+16. Ska ta test oavsett om jag får mens eller ej så vi får väl se.
Väntan är inte kul men denna gång försöker jag ignorera det och bara se framåt. Jag registrerar att något känns i kroppen men släpper det sen utan att hamna i en spiral. Förra gången kände jag så många olika 'symptom' och blev besviken över att det inte betydde något. Försöker alltså ha en annan mindset framöver, för min egen skull. Vi vet ju att det kan ta lång tid... Med det sagt så hoppas vi ju och vi hade varit så glada om det tar sig innan jul <3
Hur har ni andra gjort, för att hantera, orka?
Okej. Vad sent... min läkare säger 14 dagar.... sist plussade jag på 15 dagar efter ovitrelle.
Väntan är banne mig de värsta... jag försöker att se de lite för vad de är, vägen till vårt barn. Den vägen må vara lång och jäkligt tuff men så värd de. Jag brukar försök tänk att när barnet väl kommer så gör de ingen skillnad om de kommer om 9 månader eller om 20 månader bara barnet kommer :)