• MiniNin

Letrozol, PCO

jageanonymis skrev 2020-10-08 23:34:00 följande:

JAG FICK ETT PLUS PÅ STICKAN NYSS!!! Så sjukt! det tog på första försöket med letrozol. Åt enkel dos i 5 dagar och nu är jag gravid! Så lycklig. Vill bara att ni andra ska få plus också snart! <3

Stort grattis till dig! Vi andra fortsätter kämpa :)
  • MiniNin
    Sessx skrev 2020-10-09 11:20:44 följande:

En liten uppdatering från mig. Igår kväll fick jag min mens (Ovitrelle +14) så det tog sig inte denna gång. Otroligt vilken käftsmäll det är. Senaste två veckorna har varit fyllda med hopp och glädje. Jag märker att det svåraste att parera är att det känns så hemskt att jag gör detta mot min partner. Han är helt fantastisk och försöker hålla mitt mod uppe och självklart förstår jag ju när han säger att det är vi som ska ha barn, han vill ha vårt barn och ingen annans. Han vill vara med mig och ingen annan oavsett om vi får barn eller inte. Men det är så svårt att få in det i mitt lilla huvud. Det landar väl förhoppningsvis snart..

Idag var jag iallafall hos läkaren för kontroll och plan framåt så imorgon börjar jag med Letrozol. Han sa att vi kör på det i 2-3 månader tillsammans med VUL och Ovitrelle. Så nu hoppas jag att slutet på 2020 kan bidra med ett plus!

Du gör ingenting fel! Lyssna på din partner och var tacksam för att även om den här resan tar tid och är kämpig, så gör ni den tillsammans! Det kommer ta sig för er också, för vissa tar det ingen tid alls medan andra får kämpa ett tag. Men en dag blir det er tur. Superbra plan med Letrozol. Innan året är slut får vi minsann ha fler plus här i tråden. Vi kämpar här tillsammans. Kram på dig!
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-10-14 08:49:56 följande:

Idag kom mensen. Det gjorde mig såååå glad! Eftersom jag inte har haft någon mensvärk började jag tro att mensen inte skulle komma för att jag inte hade haft ägglossning. Men tydligen har jag haft det vilket är fantastiskt i sig :D

Små steg! :) Vad är planen för dig nu?
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-10-14 14:15:12 följande:

ja men precis :) Letrozol igen, men tänker köra 4 tabletter sista dagen för att ge det en liten skjuts (eget bevåg) 

Hur går det för dig?

Blir det tredje försöket för er nu? Med ägglossning alltså?

Vi är på tredje försöket nu. Är på CD14, stimuleringsdag 11. Igår var jag på första VULet som visade en treskiktad slemhinna och en liten fin äggblåsa på 14 mm. Så lika fin progression som de två tidigare cyklarna. Ska på VUL 2 nu på fredag och förhoppningsvis blir det Ovitrelle i helgen :) Vi hoppas nu på tredje gången gillt!
  • MiniNin
    Anonym1Ha skrev 2020-10-15 09:44:47 följande:

Va skönt att de ser lovande ut för tredje gången! Håller tummarna för nästa ultraljud imorgon!!

Russin112 skrev 2020-10-15 10:30:33 följande:

Ja precis, jag har hitintills ätit letrozol 6 gånger och fått 2 ägglossningar. :)

Vad kul att höra att det fortsätter att fungera för er! Nu får det bara se till att bli en bebis också! känns som att vi har fokuserat på att bara få ägglossning så länge att man nästan har glömt målet, att få ett barn! Önskar er lycka till idag!

amandakollb skrev 2020-10-15 19:33:27 följande:

åh jag tror på tredje gången gillt!! va ju för oss de tog sig tredje gången så jag tror verkligen på denna omgången för er :D hejaheja! 

akalei skrev 2020-10-15 20:35:21 följande:

Och det va tredje försöket gillt (andra stimulerade) för oss också!! Tredje gången är tur-gången!! :) :)

TREDJE GÅNGEN GILLT, NU KÖR VI! <3

VULet idag visade nämligen en äggblåsa på 20 mm så ikväll blir det Ovitrelle och mys hela helgen! Hoppas SÅ att det tar sig nu och vi, precis som ni andra, blir gravida på tredje försöket.
  • MiniNin

Russin112, är det inte dags för en lista? Skönt att uppdatera vart vi befinner oss i processen, nu när vi är så många här. Även ni som är gravida kan uppdatera! :)

MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10. Graviditetstest 2/11.

• MiniNin
    Anonym (St932) skrev 2020-10-16 15:19:04 följande:

Har en liten fråga till alla er med pcos! Hur högt ligger erat testosteron på? Jag ligger på 2,6 nmol/l och i Västmanland är allt under 3 ?normalt? medan i typ alla andra län är gränsen för ?normalt? 1.8.... vården avfärdar mig totalt. Har lite hårväxt i ansiktet, på magen, övre ryggen, sidan av kinderna. Får ÄL på dag 18-19 oftast. Har dock vad jag tror obalans mellan testosteron och östrogen. Tack på förhand och jag är sååå glad för er alla som plussar! Största grattiskramar till er!

Hej!

Senast man tog prover på testosteron för min del var i februari och då var mitt värde 3,7. Mitt AMH ligger på 25 µg/L. Har ingen aning om vad gränsen är där jag bor, har bara hört att mina värden är väldigt höga.

Är din hårväxt fjun eller grova hårstrån? Jag är fjunig på käkpartiet, överläppen, magen och ryggen medan jag har lite grövre hårstrån på hakan, i ljumskarna och "raggarsträng" som jag behöver underhålla.

Önskar ni bli gravida? Hur länge har ni försökt? Har du konstaterar ÄL?
  • MiniNin
    Anonym (St932) skrev 2020-10-16 16:26:08 följande:

Det är grova hårstrån på hakan, samt raggarsträng. På sidorna enstaka grova, resten fjun. Sen har jag väldigt håriga ben och ja, ljumskar. Är dock mörkhårig så de syns ju mer då.

Vi har varit gravida en gång, fick ma i början på året. Blev gravida på 2a försöket efter att ha ätit minipiller i 8 är.

Så nu går vi in på 7e försöket efter ma. Har konstaterad ÄL genom temp samt var till gyn förra månaden som såg att jag precis haft ÄL. Min längsta cykel hittills har varit 34 dagar, annars allt mellan 29-32. ÄL kom tillbaka 25 dagar efter ma. Men ska upp till privat klinik snart så får de verkligen kolla ordentligt... :(

Beklagar ert MA. En cykel på 34 dagar låter helt normalt ändå. Många här i tråden med PCOs har ingen egen ägglossning eller har mycket längre cykler. Så det ska du inte oroa dig för :)

Att du blivit gravid tidigare och att du har en egen regelbunden ägglossning är ju positivt. Man säger ju att det är normalt att det tar upp till ett år att bli gravid så kanske är det er tur snart ändå?

Men misstänker du att det kan finnas grund för att det är något tokigt med dina värden och som kanske gör att det är svårare för er att bli gravida, ta kontakt med en fertilitetsklinik. Bli utredd med både blodprov och VUL!
  • MiniNin

Någon mer som vill fylla i?

MiniNin: Tredje försöket med Menopur. Ovitrelle 16/10 Graviditettest 2/11.

Russin 112: Letrozol Tripplados. Vul på CD10, 23/10.

• MiniNin
    Russin112 skrev 2020-10-18 09:08:52 följande:

Idag börja jag mixa lite med min letrozoldosering... har kört 3 tabletter 1:a och 2:a dagen men idag tog jag 4 tabletter... tänker ta 3 imorgon och sedan 4 sista dagen. Kanske är helt galet att hålla på såhär men är så rädd att ingen blåsa ska växa till sig. Hellre fler än ingen

You go, girl! :)
Svar på tråden Letrozol, PCO