MiniNin skrev 2020-08-11 23:58:11 följande:
Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)
Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!
Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!
På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!
Men vad sjukt de måste kännas, att veta att nästa vecka blir de av med egen ägglossning eller ivf! Slut på den här jäkla väntan och alla kanske... stort grattis!!! Så spännande!!!!
Om jag har förstått dig rätt så hoppas ni på ett eget försök innan ni vill påbörja ivf?